انهدام باند ۶ نفره سارقان/ دستگیری زورگیران جنوب تهران در کمتر از ۱۲ ساعت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری و انهدام باند ۶ نفره سرقت به عنف خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، سردار علی ولی پور گودرزی روز یکشنبه اظهار کرد: بهمن ماه سال گذشته در پی وقوع چندین فقره سرقت به عنف در محدوده کیانشهر و تهرانپارس بررسی موضوع در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با بهره گیری از روش‌های میدانی و اطلاعاتی دریافتند؛ باندی متشکل از ۶ جوان ۲۰ تا ۲۵ ساله به صورت گروه‌های ۲ و ۳ نفره به صورت شبانه در محله‌های تاریک و خلوت اقدام به سوژه یابی کرده و با استفاده از سلاح سرد قمه و چاقو تلفن همراه مالباختگان را به سرقت می‌بردند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان طی انجام اقدامات پلیسی توانستند هویت و مخفی گاه یکی از سارقان حرفه‌ای که سرکرده این باند بود را شناسایی کنند.

سردار ولی پور گودرزی تاکید کرد: مراقبت های پلیسی ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان از حضور اعضای این باند در مخفیگاهشان مطمئن و در یک عملیات پلیسی هر ۶ سارق حرفه‌ای را دستگیر کردند و از مخفیگاه آنان پنج قبضه سلاح سرد قمه و چاقو و تعداد ۱۰ دستگاه گوشی هوشمند سرقتی کشف و توقیف شد و متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی انتقال یافتند.

وی یادآور شد: متهمان در پی جویی های انتظامی به ۳۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر معترف و تاکنون ۲۶ تن از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

انهدام باند ۶ نفره سارقان/ دستگیری زورگیران جنوب تهران در کمتر از ۱۲ ساعت

دستگیری زورگیران جنوب تهران در کمتر از ۱۲ ساعت

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری ۲ زورگیر در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ رسول بهرامی گفت: دهم فروردین در ساعات پایانی شب یکی از شهروندان به کلانتری ۱۱۴ غیاثی مراجعه و گزارشی مبنی بر زورگیری از وی و سرقت تلفن همراه توسط دو نفر با ظاهر نامتعارف و سوار بر موتورسیکلت ارائه داد.

وی اضافه کرد: گشت زنی های هدفمند آغاز تا اینکه ماموران در یازدهم فروردین ماه در حوالی ساعت ۱۱ ظهر در محدوده خیابان دهنادی متوجه یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش با ۲ سرنشین شدند.

سرهنگ بهرامی گفت: مخدوش بودن پلاک موتورسیکلت دلیل کافی برای صدور فرمان ایست توسط ماموران بود و متهمان به محض رویت ماموران پلیس متواری شدند.

این مقام انتظامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: ماموران طی یک تعقیب و گریز حرفه‌ای و با ایجاد طرح مهار، در یک عملیات منسجم موفق شدند موتورسیکلت را متوقف و هردو متهم را دستگیر کنند.

وی افزود: در بررسی از متهمان یک دستگاه تلفن سرقتی که متعلق به مالباخته بود، کشف شد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: زورگیران پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات اولیه به جرم خود و چندین فقره سرقت و زورگیری مشابه اعتراف کردند و متهمان برای اخذ دستور قضایی روانه دادسرا شدند.

انهدام باند ۶ نفره سارقان/ دستگیری زورگیران جنوب تهران در کمتر از ۱۲ ساعت

دستگیری سارق منزل با ۷۵ شاه کلید
سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت هم از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار منزل در محدوده هفت چنار خبر داد و گفت: از سارق ۷۵ عدد شاه کلید کشف شد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی افزود: در راستای ارتقای امنیت محله ای در ایام تعطیلات عید نوروز ماموران انتظامی در گشت زنی های انتظامی در محدوده خیابان سبحانی شخصی را در حال زاغ زنی منازل مسکونی بود، مشاهده کردند.

وی اظهار کرد: این فرد به محض مشاهده ماموران گشت کلانتری ۱۱۱ هفت چنار به سرعت از محل متواری و بدین ترتیب عملیات مهار متهم آغاز شد.

سرهنگ محمدی یادآور شد: ماموران گشت پلیس در یک عملیات تعقیب و گریز پس از طی مسافت کوتاهی موفق به دستگیری متهم شدند.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه از متهم ۷۵ شاه کلید کشف شد، تاکید کرد: متهم پس از انتقال به مقر انتظامی به بزه انتسابی مبنی بر سرقت از منازل اعتراف و کشف جزییات پرونده در دستور کار قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha