۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۰:۰۵
کد خبرنگار: 802
کد خبر: 85431708
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸ شگرد اصحاب سازش برای تخریب جریان انقلاب

تهران ـ ایرنا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تبیین ۸ شگرد اصحاب سازش برای تخریب جریان انقلاب، گفت: آنها متعصبانه از بیان واقعیت و پیشرفت‌هایی که علی‌رغم محدودیت‌ها و تحریم‌ها حاصل شده، خودداری می‌کنند.

به گزارش حوزه احزاب ایرنا، به تبیین شگردهای اصحاب سازش برای تخریب انقلابی‌ها پرداخت و می‌گوید: از وقایع روزمره تفسیر واژگونه و تحلیل‌های مغرضانه و شایعات ناامیدکننده به‌دست می دهند؛ به جعل اخبار دروغ، نظیر حضور اجباری مردم در صحنه‌های حماسی، دست می‌زنند. البته روش‌های سنتی و جاری را نیز، مانند تالیف آثار به صورت مقاله و کتاب و نتیجه پژوهش، ترک نکرده‌اند.

تاکید می‌کند: بسیاری از سازشکاران یا علاقه‌مندان به سازش یا معتقدان به سازش یا امیدواران به نتائج سازش، به آمریکا و کشورهای هم‌پیمان با آن مهاجرت کرده‌اند؛ بسیاری دیگر دل درگرو محبت آمریکا و یارانش دارند! و از گروه‌های مختلف اجتماعی برای انسجام بخشیدن به خود و طرفداران و تشکیلاتشان یارگیری کرده‌اند.

این مطالب را «مصطفی میرسلیم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که ریاست شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی را هم برعده دارد بیان کرد.

متن کامل گفتگو با او بدین شرح است:

ایرنا: از تأسیس جمهوری اسلامی ایران پس از اعلام نتائج همه‌پرسی در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، چهل و پنج سال می‌گذرد. در این سال‌ها خصومت‌های فراوانی با این نظام نوپا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شده‌است. به نظر شما محور اصلی در این خصومت‌ها چیست؟

میرسلیم: با این که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با همه کشورها، غیر از اسرائیل غاصب، از در مسالمت وارد شد ولی چون بسیاری، در پیروزی انقلاب اسلامی، نوعی خطر یا تهدید و افول خود را احساس کردند به خصومت برخاستند که اولین نمونه واضح آن خصومت دولت آمریکا بود. آنها قهرمان این پیروزی را، بحق، امام می‌دانستند و لذا از همان ابتدا به مقابله با امام(ره) که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی‌ایران بود برخاستند و پس از درگذشت امام، صریحا محور مخالفت با مقام معظم رهبری را برگزیدند و این خصومت به صورت جریانی دنباله دار شروع شد و وقایع مختلفی آفرید و نابسامانی‌هایی را شکل داد. نزدیکترین مورد عملی این شگرد تخریبی را در اغتشاشات برنامه ریزی شده ۱۴۰۱ می توان دید.

ایرنا: آیا مشخصات دقیق این جریان خصومت را می‌توانید شرح دهید؟

میرسلیم: از مجموعه اقداماتی که تا کنون دشمنان ما انجام داده یا پشتیبانی کرده‌اند می توان فهرست‌وار مشخصاتی را برشمرد:

- تبلیغ برتری سایر کشورها بر ایران و به رخ کشیدن آن برتری‌های به مناسبت‌های گوناگون و با آمار و ارقام و گزارش‌های پرطمطراق

- تشویق مستقیم و غیرمستقیم مردم به عدم مشارکت در سرنوشت خودشان، همچون انتخابات

- همراهی نکردن با برنامه‌های مختلف کشور در مقابله با تحریم‌ها و مفاسد

- ابراز علاقه‌مندی توأم با شیفتگی نسبت به آمریکا و ایادی آن و همنوایی با آنها و حتی همراهی با آنها در تشدید اثربخشی تحریم‌ها، برای به زانو درآوردن هرچه سریعتر جمهوری اسلامی

- عناد با جمهوری اسلامی در جعل اخبار و شایعات به صورت گسترده

- دروغ‌پردازی‌های متنوع و بزرگ به گونه‌ای که کسی در راست بودن آن شک نکند

- ضدیت آشکار و بغض‌آلود با جبهه مقاومت بویژه در شعارهایی مملو از حقد و کینه

- عدم موضع‌گیری علیه آدم‌کشی و ارعاب صهیونیست‌ها، بویژه در نسل‌کشی غزه

ایرنا: از چه بهانه‌هایی برای دستیابی به اهدافشان استفاده می‌کنند؟

میرسلیم: به نکته دقیقی اشاره کردید. آنها تمام اشکالات و کمبودهایی را که به شرایط اقتصادی برمی‌گردد و نارسایی‌هایی را که خودشان سهم عمده‌ای در بوجودآمدنش داشته‌اند، دستاویز قرارمی‌دهند.

ایرنا: آیا به نظر شما این رفتارشان سازماندهی شده‌است؟

میرسلیم: به طور کلی گروهی شیفته آمریکا هستند و از ابراز علنی آن هم ابایی ندارند اما بیشتر آنها در لفافه و هنگام انتقاد از شرائط کشور و تحت عنوان " نجات کشور در تغییر سیاست خارجی آن است"، در مقابل کسانی که برای پیشرفت کشور پایمردی می کنند ، از خود ایستادگی و سرسختی نشان می دهند.

سازشکاران به این طبل می‌کوبند که شورای نگهبان از نظارت حذف تا راه برای ورود مجدد آنها هموار شود

ایرنا: این ابهام وجود دارد که اعتقادات آنها چیست ؛ اصلا چه مبنای اعتقادی دارند؟

میرسلیم: اصلا ابهامی ندارد و من برای شما رئوس تفکرات متعصّبانه آنها را یادآوری می کنم:

- برحق بودن سازش و تسلیم در برابر آمریکا و ترفندهای آن

- نادرست قلمدادکردن برکناری طرفداران سازش، درحالی که خود مردم معتقدان به سازش را کنارزده‌اند.

- برنامه‌ریزی برای به‌کارگماردن نفوذی اصحاب سازش

- رهبری را مقصر نشان دادن در مورد برکناری سازشکاران

- متهم کردن رهبری به طرفداری از به اصطلاح تندروها

ایرنا: آیا درباره نحوه ورود و نفوذ سازشکاران به ارکان جمهوری اسلامی نظریه‌ای دارید؟

میرسلیم: البته! آنها به این طبل می‌کوبند که شورای نگهبان از نظارت حذف شود تا راه برای ورود مجدد سازشکاران هموار شود.

ایرنا: به نظر می‌رسد برای چنان حرکات‌هایی باید سازماندهی ویژه‌ای داشته باشند. آیا این موضوع را تأیید می‌کنید؟

میرسلیم: من به گونه‌ای دیگر این سؤال شما را پاسخ می‌دهم که برگرفته از بررسی رفتار آنها است. آنها در محافلی که برپامی‌کنند به ارائه تحلیل برای اجرای تبلیغات و طراحی اقدام می‌پردازند. بسیاری از سازشکاران یا علاقه‌مندان به سازش یا معتقدان به سازش یا امیدواران به نتایج سازش، به آمریکا و کشورهای هم‌پیمان با آن مهاجرت کرده‌اند؛ بسیاری دیگر دل درگرو محبت آمریکا و یارانش دارند! و از گروه‌های مختلف اجتماعی برای انسجام بخشیدن به خود و طرفداران و تشکیلاتشان یارگیری کرده‌اند. روحانی، دانشگاهی، مهندس، کارمند، پزشک و پرستار... . این سازماندهی به گونه‌ای است که اگر سازشکاران پیروز شوند اجازه نفس کشیدن به جبهه مقاومت نخواهند داد؛ ببینید چه کسانی به دست آمریکا و صهیونیست‌ها شهید شده‌اند؟ در سازماندهی آنها ترفند دامن زدن به ولنگاری و بی‌بندوباری جایگاه برجسته‌ای دارد. آنها در برخورد با طرفداران جبهه مقاومت، فقط و فقط اعمال خشونت را در سر می‌پرورانند.

بسیاری از سازشکاران یا علاقه‌مندان به سازش یا معتقدان به سازش یا امیدواران به نتایج سازش، به آمریکا و کشورهای هم‌پیمان با آن مهاجرت کرده‌اند؛ بسیاری دیگر دل درگرو محبت آمریکا و یارانش دارند!

ایرنا: آقای میرسلیم! اشاره‌ای به تبلیغات آنها کردید. چه محورهایی را جریان خصومت با جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کند؟

میرسلیم: اساس کار آنها مبتنی بر تبلیغات است و ابزار اصلی آنها نیز فضای مجازی است. آنها حتی با جوسازی مانع تصویب طرح صیانت کاربران در فضای مجازی شدند و امروز در زمینه قانونمند کردن فضای مجازی از دیگران عقب افتاده‌ایم؛ چرا؟

در دوران حیات امام نمودشان سیاسی بود اما در دوران رهبری آیت الله خامنه‌ای جبهه‌های جدید و اصلی فرهنگی و عقیدتی را گشوده‌اند. تمام پیشرفت‌ها را با طنز یا استهزا و تمسخر زیر سؤال می‌برند. علیه مقدسات و اساس انقلاب و انقلابیون و جبهه مقاومت، بدگویی و هتاکی را رواج می‌دهند. نسبت‌های ناروا علیه نزدیکان انقلابیون اشاعه می‌دهند. به نشر مطالب اغواکننده و سیاه‌نمایی و اشاعه نکات تخریبی و یأس آفرین دامن می زنند. متعصبانه از بیان واقعیت پیشرفت‌هایی که علی‌رغم محدودیت‌ها و تحریم‌ها حاصل شده، خودداری می‌کنند. از وقایع روزمره تفسیر واژگونه و تحلیل‌های مغرضانه و شایعات ناامیدکننده به‌دست می دهند؛ به جعل اخبار دروغ، نظیر حضور اجباری مردم در صحنه‌های حماسی، دست می‌زنند. البته روش‌های سنتی و جاری را نیز، مانند تالیف آثار به صورت مقاله و کتاب و نتیجه پژوهش، ترک نکرده‌اند. این موارد برخی واقعیت‌های حاکم بر جریان خصومت در ۴۵ سال گذشته است، که متوقف نشده و هر روز با جلوه‌ای نو بروز و ظهور پیدا می کند. از شگردهای جریان خصومت به هیچ وجه نباید غفلت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha