۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۳۴
کد خبر: 85431757
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار تن گندم برای کارخانه های آردسازی شیراز بارگیری شد

شیراز-ایرنا-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی فارس از انتقال و توزیع بیش از ۲هزار تن گندم به کارخانه های آردسازی شهرستان شیراز خبر داد.

به گزارش شامگاه یکشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهدی جمالی افزود: این میزان گندم در روز دوازدهم فروردین ماه از مجتمع ذخیره‌سازی سیلوی اکبرآباد شیراز بارگیری شد.

گزارش صمت استان فارس حاکی است که بالای ۸۰۰ واحد نانوایی در شطح شهرستان شیراز فعال است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی فارس ادامه داد: میزان ۲هزار تن برنج هندی با نام تجاری ۱۱۲۱ به منظور ترمیم بخشی از ذخایر استراتژیک فارس و همچنین تأمین برنج ستاد تنظیم بازار استان از استان تهران در حال بارگیری است و در انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان تخلیه می‌شود.

استان فارس در حوزه تولید گندم از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است؛ این استان امسال با تولید یک میلیون و ۴۰۰هزار تن گندم از ۴۲۷ هزار هکتار کشت آبی و دیمی، با افزایش پنج برابری تولید در دیم‌زارها روبرو شد؛ این در حالی بود که شهرستان مرودشت واقع در فاصله ۴۵کیلومتری شمال شیراز، با ۲۰درصد تولید گندم، مقام نخست را در بین ۳۷شهرستان استان به خود اختصاص داد.

در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش‌از ۲۴۸ هزار هکتار گندم آبی و ۱۴۴ هزار هکتار گندم دیم در فارس کشت شد و به گفته متولیان کشاورزی استان، یک میلیون و ۲هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد و پس از ۱۳ سال میزان خرید گندم استان از مرز یک میلیون تن گذشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha