۱۵ تقاطع و محور حادثه‌خیز استان اصفهان شناسایی شد

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۴۷
کد خبر: 85432156
۱۵ تقاطع و محور حادثه‌خیز استان اصفهان شناسایی شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان گفت: ۱۵ تقاطع و محور حادثه خیز استان بر اساس بررسی تصادف‌های روزهای اخیر و توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مشخص شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز دوشنبه به نقل از محمد یوسف‌زاده افزود: ضروری است، هماهنگی لازم به‌منظور اقدام‌های کوتاه مدت مانند آشکارسازی و نصب بنرهای هشدار در نقاط مذکور توسط دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته پیگیری و رصد تصادف‌های استان، ادامه داد: نقش کاهش سرعت در محورها و تاثیر آن در میزان تلفات و راهکارهای کاهش متوسط سرعت نیز مورد مطالعه قرار گرفت.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان اظهار کرد: یکی از مصوبه‌های این جلسه، ارسال پیامک هشدار به رانندگان در مبادی ورودی استان به‌منظور رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بود که با هماهنگی بعمل آمده مقرر شد ارسال پیامک های هشدار در همه محورهای ورودی اصفهان انجام شود.
وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در رانندگی ایمن، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای انتشار مطالب مرتبط با کاهش تصادف‌ها یکی دیگر از مصوبه‌های این جلسه بود که می‌تواند نقش مؤثری در کاهش تخلف‌ها و حوادث داشته باشد.
یوسف‌زاده اظهار کرد: همچنین مقرر شد شهرداری اصفهان برای نصب تابلو و ارائه تذکرهای لازم در حاشیه بزرگراه‌ها و معابر ناایمن شهر با هدف جلوگیری از بروز حوادث رانندگی اقدام‌های لازم را انجام دهد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان گفت: به فرمانداران شهرستان‌های استان نیز تأکید شد در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه‌های شورای ترافیک و کمیته پیگیری و رصد تصادف‌های شهرستان اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام فرماندهی نیروی انتظامی اصفهان، از ابتدای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، وقوع ۲۹ فقره تصادف در استان به فوت ۳۶ نفر منجر شده است.
‎مقام‌های انتظامی اصفهان، بی‌توجهی به جلو با ۸۸ درصد را بیشترین دلیل وقوع تصادف‌های جاده‌ای استان دانستند و واژگونی و خروج از جاده نیز با ۷۰ درصد بیشترین نوع وقوع حوادث جاده‌ای در این مدت بوده است.
‎مسیرهای اصفهان - شیراز، شاهین شهر - کاشان، فولادشهر، آزادراه امیرکبیر، کاشان - قم، کوهپایه، اصفهان - شهرکرد، موته - گلپایگان، خور - جندق و دامنه پُرتصادف‌ترین جاده‌های استان در ۲ هفته نخست طرح نوروزی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha