۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85432214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهوری منتخب اندونزی در نخستین سفر خارجی به چین سفر کرد

تهران – ایرنا - پرابوو سوبیانتو، رئیس‌جمهور منتخب اندونزی، امروز در نخستین سفر خارجی خود پس از پیروزی در انتخابات و با هدف تداوم روابط نزدیک دوجانبه به پکن سفر کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت که سوبیانتو در سفر امروز گفت که دولت جدید اندونزی مشوق همسویی راهبرد توسعه فیمابین خواهد بود و برای نتایج بیشتر در همکاری های اقتصادی، تجاری و فقرزدایی تلاش خواهد کرد.

شی جین پینگ نیز پرابوو را "دوست دیرینه مردم چین" توصیف کرد و گفت که چین به روابط خود با اندونزی از منظر راهبردی و بلندمدت می نگرد و آماده است تا همکاری های راهبردی همه جانبه را افزایش دهد.

پرابوو ۷۲ ساله زمستان گذشته انتخاب شد اما پاییز امسال سوگند یاد خواهد کرد.

رئیس جمهوری چین در این دیدار گفت: کلید دستاوردهای ارزشمند روابط چین و اندونزی در پایبندی به آزادی عمل راهبردی، اعتماد متقابل و کمک متقابل نهفته است.

پینگ به پرابوو گفت که چین مایل است به تعمیق همکاری های دریایی با اندونزی ادامه دهد.

به نوشته رویترز، تصمیم پرابوو در عزیمت به چین پیش از سفر به کشورهای همسایه، نشان دهنده شراکت نزدیک ایجاد شده در دهه گذشته و تبدیل چین به شریک تجاری برتر و تامین کننده منابع طبیعی از جمله نیکل و زغال سنگ اندونزی است.

چین همچنین میلیاردها دلار به پروژه های زیرساختی و صنعتی اندونزی از جمله راه آهن سریع السیر جاکارتا - باندونگ کمک کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha