اداره استاندارد قزوین از ۲۳۰ مرکز فروش کالا و خدمات بازرسی کرد

قزوین - ایرنا - مدیرکل استاندارد قزوین گفت: کارشناسان سازمان از مراکز فروش کالا و خدمات در ایام تعطیلات نوروزی ۲۳۰ مورد بازرسی انجام دادند.

میترا عقیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح نظارتی عیدانه با هدف ارزیابی کیفیت کالا و خدمات مرتبط با ایام نوروز از تاریخ ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری توسط اداره کل استاندارد قزوین در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اهداف طرح عیدانه در استاندارد قزوین ۱۰۵ درصد تحقق یافته است، تصریح کرد: این طرح از مراکز پذیرایی و رستوران‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها، شیرینی فروشی‌ها و آجیل فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار و قالیشویی‌ها بازرسی و ارزیابی صورت گرفت.

عقیلی بیان کرد: این طرح برای سومین سال متوالی در دولت مردمی سیزدهم و در راستای احقاق حقوق عامه مردم، خدمت رسانی، فرهنگ سازی و پاسخگویی مسوولانه و شفاف به ذی نفعان استاندارد با تاکید بر اهمیت کیفیت خدمات ارائه شده صورت می گیرد.

به گفته این مسوول، سازمان ملی استاندارد بر اساس ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، موظف است تا نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل، وارداتی و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی اهمیت دارند، با همکاری نهادهای ارزیابی، فرآیند انطباق تایید صلاحیت را انجام داده و نتیجه را به اطلاع عموم برساند.

مدیر کل استاندارد قزوین خاطرنشان کرد: همچنین هتل‌های یک تا پنج ستاره، هتل آپارتمان‌ها، مراکز اقامتی بین راهی، زائرسراها، پایانه‌های اتوبوسرانی بین شهری، پایانه‌های راه آهن و پایانه‌های فرودگاهی از دیگر مکان‌هایی بود که در این طرح مورد بازرسی قرار گرفتند.

گفتنی است درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir این امکان را برای شهروندان فراهم کرده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزه‌های مختلف ارسال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha