۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۱۴
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85433199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی لرستان دیدن کردند

خرم آبا - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: نوروز امسال یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۱۳ نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این استان دیدن کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز سه‌شنبه افزود: از این تعداد ۱۶۸ هزار و ۲۵ نفر از جاذبه های تاریخی، ۹۸ هزار و ۲۸۰ نفر از جاذبه های دست ساز و یک هزار و ۳۲۴ نفر از جاذبه های تفریحی دیدن کردند.

وی افزود: همچنین ۶۶۳ هزار نفر از جاذبه های طبیعی، ۹۵ هزار و ۳۵۲ نفر از جاذبه های مذهبی، ۱۱۴ هزار و ۳۷۷ نفر از موزه های قلعه فلک الافلاک خرم آباد و موزه های بروجرد، نورآباد، کوهدشت و الیگودرز دیدن کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: همچنین در مدت یاد شده و از مجموع آمار بالا، ۱۰۳ هزار و ۴۵۸ گردشگر و مسافر نوروزی از قلعه فلک الافلاک بازدید کرده که با توجه به استقبال خوب گردشگران، در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین این اثر تاریخی در میان پنج اثر پربازدید کشور قرار گرفت.

حسن‌پور در خصوص اسکان مهمانان نوروزی استان لرستان نیز اظهار داشت: درتعطیلات نوروزی امسال ۱۵۵ هزار و ۱۹۶ نفر مسافر نوروزی و گردشگر در اقامتگاه های رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان اسکان و اقامت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان تاکید کرد: از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۲۸۰ نفر معادل ۷۲.۳۵ درصد مسافران نوروزی در اقامتگاه های غیررسمی و سه هزار و ۳۹۹ نفر در اقامتگاه های اضطراری اسکان داده شدند و ۳۹ هزار و ۵۱۷ نفر معادل ۲۵.۴۶ درصد در اقامتگاه های رسمی استان مستقر شدند.

وی در خصوص نظارت بر خدمات رسانی به مسافران نوروزی از انجام ۳۲۷ بازدید نظارتی خبرداد واظهار داشت: ۱۱ هزار و ۷۴۷ نفر معادل ۲۹.۷۳ درصد اقامت رسمی در هتل های استان و چهار هزار و ۱۶۲ نفر در مهمانپذیر های لرستان اقامت داشته اند.

حسن پور در خصوص استقبال گردشگران از اقامتگاه های بومی گردی استان نیز گفت: در سال‌های گذشته توجه ویژه ای به توسعه اقامتگاه های بومی گردی در لرستان شده و رشد خوبی در توسعه این زیرساخت ها داشته ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: در این مدت و از مجموع اسکان رسمی در لرستان پنج هزار و ۷۹۸ نفر معادل ۱۴.۶۷ درصد در اقامتگاه های بومی گردی استان اقامت و اسکان داشته اند.

وی اضافه کرد: در مدت یاد شده مابقی مسافران و گردشگران نوروزی استان در مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه ها، زائرسراها، هتل آپارتمان و مجتمع گردشگری سطح استان اقامت داشته اند.

۳۲۷ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی لرستان انجام شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین جاری، ۳۲۷ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی بین راهی استان انجام شد.

حسن پور گفت: از این تعداد ۲۲۳ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، ۷۶ مورد بازدید از رستوران ها و مراکز بین راهی و یک مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی بوده است که منجر به صدور ۲۳ اخطار کتبی شامل ۱۳ مرکز اقامتی و ۱۰ مرکز پذیرایی و همچنین ۲ مورد تشویق از دفاتر خدماتی و مراکز پذیرایی شده است.

وی با اشاره به صدور ۲ مورد اخطار کتبی برای مراکز اقامتی متخلف نیز اظهار داشت: بازدید های نظارتی سال جاری با هدف خدمات رسانی بهتر به مردم و مسافران و گردشگران نوروزی انجام شده و در مدت یاد شده هیچگونه شکایتی در لرستان به ثبت نرسیده است.

بیش از ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در لرستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha