۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۳۶
کد خبر: 85431686
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

قلعه فلک افلاک جزو پنج اثر تاریخی پربازدید در نوروز امسال

خرم‌آباد - ایرنا - دبیر ستاد اجرایی سفر کشور و مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: نگاه ویژه‌ گردشگران نوروزی به قلعه فلک افلاک خرم‌آباد ارزشمند است و این جاذبه تاریخی و توریستی جزو پنج اثر پربازدید از سوی مسافران نوروزی امسال بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی فاطمی روز یکشنبه در بازدید از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد اظهار کرد: این بنای تاریخی در روزهای اخیر به عنوان یکی از پنج اثر پربازدید کشور میزبان گردشگران بوده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری علاوه بر معرفی آثار گردشگری و جاذبه های تاریخی، اعضای ستاد هماهنگی سفر با هماهنگی بین بخشی توانسته‌اند به این مهم دست یابند و با ارسال پرونده قلعه فلک‌الافلاک برای ثبت جهانی، نگاه ویژه‌ای برای گردشگری لرستان ایجاد شده است.

وی گفت: گردشگری لرستان در دوره جدید مدیریت و با همت همکاران میراث فرهنگی، برنامه‌های جدیدی داشته و کاندیداتوری روستای بیشه برای ثبت جهانی می‌تواند اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزند.

فاطمی بیان کرد: روستای گردشگری بیشه در صورت ثبت جهانی به عنوان دومین روستای کشور در فهرست ثبت جهانی است.

قلعه تاریخی "فلک الافلاک"یا دژ شاپورخواست یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد لرستان است که از ادوار گذشته تاکنون همچون نگینی بر تارک این دیار درخشیده و از اهمیت ویژه ای در ابعاد مختلف زندگی مردمان این استان برخوردار بوده است.

قلعه تاریخی فلک الافلاک نگین گردشگری و بیانگر تاریخ چندین هزارساله لرستان است که با تولد در دوران ساسانی و قدمتی که دارد همچنان استوار و پایدار بر بلندای هویت باستانی استان خودنمایی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha