۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبر: 85433420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قشمی ها در سومین شب از لیالی قدر با پروردگار مناجات کردند

قشم - ایرنا - مردم مومن جزیره قشم نگین خلیج فارس در سومین شب قدر با شب‌زنده‌داری و سر دادن ناله های "الغوث الغوث" دست نیاز به سوی درگاه بی‌نیاز بلند کردند و تقدیر خود را برای امسال رقم زدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم احیا سومین و آخرین شب قدر سه شنبه شب و بامداد چهارشنبه با حضور روزه داران و اقشار مختلف مردم سرزمین آب و آفتاب در مساجد، حسینیه ها و تنها امامزاده این شهرستان مرزی با سخنرانی و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) انجام شد.

در این مراسم روزه داران قشم در سومین شب از لیالی قدر شب دعا و توسل، برای عاقبت به خیری و رستگاری، دستان نیاز خود را به سوی آسمان بلند کردند و با چشمانی اشکبار و قلبی محزون از پروردگار عالم طلب عفو و بخشش کردند.

این آیین ها با قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر آغاز شد و شرکت کنندگان با زمزمه اسما ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.

حضور گسترده جوانان از ویژگی های بارز آیین های شب احیای امسال بود و شرکت کنندگان برای سلامتی و رهایی مسلمانان و همچنین بیماران دست به دعا شدند.

شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی قدر در نزد مسلمانان از عظمت خاصی برخوردار است، مردم در این شب‌ها به اعمال خاص همانند قرائت دعا، اقامه نماز و مستحبات پرداخته و تا سحر شب زنده داری می‌کنند.

(شب اول) امسال برابر با روز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، (شب دوم) روز یک شنبه ۱۲ فروردین و (شب سوم) روز سه شنبه ۱۴ فروردین است.

در اصول کافی آمده است که تقدیر بندگان در شب نوزدهم ماه رمضان تعیین و در شب بیست و یکم ابرام (پافشاری) می شود و در شب بیست و سوم مورد تایید و امضای امام زمان(عج) قرار می گیرد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha