۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85433983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیش از ۱۵۷ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری ملایر دیدن کردند

همدان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: در ایام نوروز امسال ۱۵۷ هزار و ۵۶۶ بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، تفریحی و دست‌ساز این شهرستان انجام شد که باغ تاریخی سیفیه و مینی‌وُرلد در صدر بازدیدهای نوروزی قرار داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «ابراهیم جلیلی» روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر اظهار داشت: مجموعه دستکند سامن با هفت هزار و ۲۱۶ مورد بازدید و ارگ باستانی نوشیجان و موزه لطفعلیان در رده‌های بعدی بیشترین بازدید مسافران و گردشگران نوروزی قرار دارند.

وی افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۷۹ نفر در مراکز اقامتی این شهرستان همچون هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، بوم‌گردی، خانه معلم، مدارس و مُتل اقامت کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه در ایام نوروز ۶۸ مورد بازرسی از مراکز تحت پوشش ما همچون مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مجتمع‌های رفاهی بین راهی انجام شد، ادامه داد: با فعالیت ستاد خدمات سفر، بهترین خدمات به مسافران و گردشگران در این شهرستان ارایه شد.

جلیلی با اشاره به آغاز فعالیت دبیرخانه ستاد خدمات سفر این شهرستان از هشتم بهمن با یک ستاد اصلی و ستاد چهارگانه فرعی و کمیته‌های دهگانه و ارائه خدمات از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین، بیان کرد: ماحصل و نتایج تلاش‌ها ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی بود و در طول ایام نوروز هیچ‌گونه شکایتی نداشتیم و در سامانه مربوطه ثبت نشد.

وی همچنین به اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی، نوروزی و مناسبتی با کمک شهرداری‌ها و سایر دستگاهها در ایام تعطیلات اشاره کرد و گفت: به همت شهرداری بیش از ۱۳۰ المان نوری و ۵۰ المانی مناسبتی در سطح شهر ملایر نصب شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر برگزاری نمایشگاه‌های سوغات و صنایع دستی، بازارچه صنایع دستی در موزه ملایر، نمایشگاه قرآن و عترت و نمایشگاه بهاره را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در این مدت ۱۴۰ واحد متخلف صنفی به تعزیرات معرفی شد و امنیت گردشگران به نحو احسن تامین شد.

جلیلی با بیان اینکه در ایام نوروز ۲ میلیون تردد از جاده‌های مواصلاتی این شهرستان ثبت شد، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که ۲۵ تا ۳۰ درصد مسافران در ایام عید فطر به این شهرستان سفر کنند و آمادگی لازم را در این زمینه داریم.

کشف ۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ملایر

جانشین فرمانده انتظامی ملایر نیز به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات یازدهم اسفند، چهارشنبه آخر سال، بازار شب عید، پنجشنبه آخر سال و ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز، ماه مبارک رمضان و روز طبیعت هیچگونه چالشی در شهرستان نداشتیم.

سرهنگ «غلامحسین نوروزی» بیان کرد: با وجود فراخوان‌هایی که داده شده بود و تبلیغات سوء دشمنان، انتخابات در این شهرستان در سلامت کامل برگزار شد و در چهارشنبه آخر سال نیز با اشراف اطلاعاتی، ۳۰ هزار مواد محترقه دست‌ساز جمع‌آوری شد.

وی افزود: مسائل ترافیکی در این ایام به صورت ویژه مدیریت شد و در خریدهای نوروزی مردم، با حضور شبانه‌روزی، حتی یک مورد کیف‌قاپی و مزاحمت نداشتیم و امسال آمار سرقت‌ها به صفر رسید.

جانشین فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اینکه حرمت ماه مبارک رمضان به خوبی در ایام نوروز به ویژه روز طبیعت حفظ شد، بیان کرد: در تفرجگاه‌ها، اماکن زیارتی و سیاحتی یک مورد سرقت در وسایل مسافران نداشتیم و در روز طبیعت و شب‌های قدر با برنامه‌های خوبی که تدبیر شد و با بصیرت خوب مردم نسبت به مسائل اعتقادی، یک مورد هنجارشکنی در سطح این شهرستان رخ نداد.

سرهنگ نوروزی یادآور شد: در ایام تعطیلات به صورت شبانه‌روزی ۴۳ گشت مشترک در سطح این شهرستان فعال بود و از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین کاهش ۲۸ درصدی سرقت داشتیم و حتی یک مورد سرقت منزل و احشام هم رخ نداد.

وی همچنین به افزایش ۹۳ درصدی کشف اموال سرقتی و تحویل آنها به صاحبان و مالباختگان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در این شهرستان کشف و ضبط شد و شرایط ملایر از نظر امنیت پایدار و تثبیت شده است.

جانشین فرمانده انتظامی ملایر یادآور شد: راهپیمایی روز قدس نیز در امنیت کامل برگزار خواهد شد و امنیت مردم خط قرمز ما است.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد بیش از ۲۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha