۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85434306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۴۳ محصول پیش بسته بندی در زنجان نمونه برداری شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: سال گذشته، یک هزار و ۱۴۳ محصول پیش بسته بندی در استان نمونه برداری شد و ۶۱ هزار و ۶۳۵ آزمون کمی بر روی این نمونه‌ها انجام گرفت.

مهدی قهرمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته‌بندی شده براساس استاندارد ملی ایران به‌شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان "کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها" و همچنین استاندارد ملی ایران به‌شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان "الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها" توسط کارشناسان استاندارد با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای پایش مستمر کمیت کالاهای مورد استفاده عموم در راستای احقاق حقوق شهروندان، جلوگیری از کم فروشی و حذف رواداری در برچسب گذاری محصولات تولیدی صورت می گیرد که در همین راستا، وزن یا حجم محصولات باید به صورت خالص و بدون رواداری بر روی محصولات بسته‌بندی شده درج شود.

این مسوول ادامه داد: در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته‌بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته‌بندی محصول، تذکر یا اخطار کتبی جهت اصلاح عدم انطباق در مهلت مقرر به واحدهای تولیدی داده می شود.

وی اظهار داشت: پس از اتمام مهلت داده شده دوباره جهت آزمون نمونه های مردودی به واحدهای مذکور مراجعه می شود که در صورت رفع نشدن عدم انطباق، برخورد قانونی لازم از طریق ارجاع پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط صورت می گیرد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطر نشان کرد: شهروندان گرامی برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول، به هنگام خرید می توانند کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا مطمئن شوند.

به گفته قهرمانی، مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد عدم انطباق محصولات از طریق سامانه مردم دار به آدرس ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha