هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی ویژه ایثارگران در گرگان ساخته می‌شود

گرگان- ایرنا- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با بیان اینکه از ۲ هزار و ۵۰۰ ایثارگر متقاضی مسکن در گلستان، هزار و ۵۰۰ نفر در گرگان زندگی می‌کنند، گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره‌کل راه و شهرسازی استان، هزار و ۲۸۰ ایثارگر در گرگان صاحب مسکن می‌شوند.

جمال اسدی روز پنج‌شنبه در جریان حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در گفتگو با رییس و خبرنگاران این رسانه اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما حل مشکل مسکن ایثارگران است که در همین راستا روز گذشته ۱۵ فروردین ماه تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل راه و شهرسازی استان برای حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری گلستان منعقد شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران گلستان واجد شرایط مسکن هستند، افزود: براساس قانون، دولت مکلف است برای ساخت مسکن در اختیار جانبازان ۲۵ درصد به بالا، فرزندان و همسران شهدا زمین قرار دهد اما با توجه به محدودیت‌های موجود، نمی‌توان به هر نفر از متقاضیان یک قطعه زمین داد لذا ساخت مسکن به صورت انبوه‌سازی و مشارکتی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن دنبال می‌شود.

پیگیری ترک فعل دستگاه‌های اجرایی در تبدیل وضعیت ایثارگران

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در ادامه به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر اشاره کرد و توضیح داد: این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و مورد تایید شورای نگهبان و لازم‌الاجرا است و هیچ دستگاه اجرایی نمی‌تواند از اجرای آن سرپیچی کند.

اسدی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار نفر از جامعه ایثارگری گلستان تبدیل وضعیت شدند، یادآور شد: هنوز برخی از دستگاه‌های اجرایی برای تبدیل وضعیت ایثارگران مقاومت می‌کنند که امیدواریم این تعداد دستگاه‌ اجرایی برای جلوگیری از برخورد قانونی این تکلیف مهم همکاری کنند که انشاالله گزارشی از آخرین وضعیت همکاری ادارات در جلسه آتی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان به استحضار استاندار رسانده خواهد شد.

هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه ایثارگران در گرگان ساخته می‌شود

وی با بیان اینکه امسال هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به حوزه اشتغال ایثارگران مصوب شد، افزود: سال گذشته هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار به این حوزه اختصاص یافت که نزدیک به ۷۰ درصد آن تخصیص یافت.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری ما توجه به حوزه فرهنگی است، تصریح کرد: گلستان تشنه موضوعات فرهنگی است و مردم این استان در مناسبت‌های مختلف از جمله راهپیمایی‌ها و امثال آن حضور گسترده‌ای دارند.

تکمیل و راه‌اندازی مجتمع توانبخشی ایثار به ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد

اسدی زیرساخت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلستان را ضعیف خواند و افزود: مجتمع توانبخشی ایثار واقع در روستای توشن گرگان که چندین سال متوقف مانده مطالبه اصلی ایثارگرگان، جانبازان و مسوولان استان است و در شرایط فعلی تکمیل و راه‌اندازی آن به ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه به عنوان یک سرباز برای خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران به گلستان آمدم، گفت: نیت بنده خدمت و گره‌گشایی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران است، ارتباط تنگاتنگی با رسانه‌ها دارم و معتقدم کار تا زمانی که پیوست رسانه نداشته باشد، دیده نمی‌شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در پاسخ به برخی از شبهه‌ها مبنی بر به‌کارگیری مدیر معزول استان ایلام بر مسند بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان ضمن رد کامل این خبررسانی کذب در فضای مجازی گفت: بنده اولین مدیر استانی استان ایلام در دولت آیت‌الله رییسی و اولین مدیر استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح کشور بودم و ۲ سال پیاپی به عنوان مدیر نمونه استان ایلام معرفی شدم و در حوزه اربعین نیز به عنوان مدیر نمونه از بنده تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha