پلیس قزوین جان یک دختر را قبل از خودکشی نجات داد

قزوین - ایرنا - فرمانده انتظامی قزوین از نجات جان یک دختر ۱۹ ساله در حال خودکشی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس قزوین، سرهنگ بیژن خدایی روز پنجشنبه تصریح کرد: برابر تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر حضور دختری جوان برروی پل عابر پیاده در آزادراه قزوین - زنجان، روبروی دانشگاه آزاد، بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پلیس با حضور در محل مشاهده کردند دختر جوانی از دکل پل بالا رفته و به صورت مخاطره آمیزی به سمت اتوبان نشسته که بلافاصله افسر گشت انتظامی با خونسردی و اقدامات روانشناسی به این دختر جوان نزدیک و با جلب اعتماد او در اقدامی شجاعانه و حالتی نامتعادل اقدام به گرفتن دختر جوان کرده و به همراه عوامل امدادی وی را از منطقه خطر دور کردند.

سرهنگ خدایی اضافه کرد: پس از نجات جان این دختر جوان توسط ماموران پلیس، بلافاصله موضوع با مقام قضایی در میان گذاشته شد و دختر جوان در گفت و گو با روانشناسان، انگیزه خود را از این اقدام سوء استفاده فردی کلاهبردار از عکس های شخصی وی در فضای مجازی و درخواست مبالغ هنگفت اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین ضمن توصیه به شهروندان در خصوص عدم انتشار تصاویر شخصی شان در فضای مجازی، خاطر نشان کرد: سوءاستفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرایم حوزه فضای مجازی است، بنابراین هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر قانون جرایم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha