۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85434901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با آفت سن در هزار و ۸۰۰ هکتار گندمزار سبزوار انجام شد

سبزوار- ایرنا- معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: مبارزه با آفت سن مادری غلات، در سطح هزار و ۸۰۰ هکتار از گندمزارهای سبزوار انجام شد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر امانیان روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی، عملیات سرکشی و بازدید از مزارع غلات سبزوار را باهدف شناسایی ریزش، پایش و تراکم گیری مراحل رشد سن گندم آغاز کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۳۶۰ هکتار شامل ۱۲۰ هکتار از گندمزارها و ۲۴۰ هکتار از مزارع جو سبزوار، با روش جدید استفاده از پهپاد سم پاشی شده است.

وی اضافه کرد: استفاده از پهپاد سم‌پاش، مقرون به صرفه بوده و سم‌پاشی دقیق و یکنواخت، افزایش چشمگیری در سرعت سم‌پاشی نسبت به روش‌های سنتی دارد.

امانیان گفت: در این راستا، فرآیند آموزش و ترویج مبارزه با آفت سن، با استفاده از روش‌های نوین در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: مانور مبارزه با سن غلات نیز اخیرا با حضور مسوولان و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار، مرکز جهاد کشاورزی روداب و کارشناسان بسیج جامعه کشاورزی، در بخش روداب برگزار شد.

شهرستان سبزوار دارای ۵۴ هزار هکتار کشتزار و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار در این عرصه فعالیت می‌کنند.

سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سبزوار تولید می شود و این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنبه و جو در خراسان رضوی است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha