۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۱۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85434987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وکلا در تحقق عدالت و امیدآفرینی نقش فعالی داشته باشند

۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۱۲
کد خبر: 85434987
وکلا در تحقق عدالت و امیدآفرینی نقش فعالی داشته باشند

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: وکلا به عنوان متولیان عدالت خواهی با احساس مسوولیت اجتماعی باید در تحقق امیدآفرینی نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کاظمی شامگاه پنجشنبه در مراسم سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه استان قزوین که به مناسبت روز ملی پاسداشت حقوق عامه در تالار ایرانیان برگزار شده بود، بیان کرد: مهمترین ماموریت ما تقویت و توسعه امید در میان آحاد جامعه است که همه وظیفه داریم بر روی آن متمرکز شویم.

وی اضافه کرد: وکلا از نخبگان فرهنگی جامعه هستند و در تحقق عدل و عدالت نقش بسزایی دارند، در نتیجه برای اجرای هرچه بهتر ماموریت‌ها باید با مقبولیت و همراه شدن در جامعه گفتمان واحدی را ایجاد کنند.

این مسوول ادامه داد: همه باید روی برطرف کردن نقطه ضعف‌ها تمرکز کنند تا بتوانیم مدیریت را مطلوب کرده و به اهداف مورد نظر در نظام جمهوری اسلامی دست یابیم.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه وکلا به عنوان دست اندرکاران تحقق عدالت در جامعه فعالیت می‌کنند، بیان کرد: وکلا نسبت به پرونده‌های قضایی باید حس تکلیف داشته و با تعلق خاطر به دنبال رفع بی اعتمادی و ایجاد امید و عدالت باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین به مراسم روز قدس اشاره کرد و گفت: فردا روز قدس است، آنچه در ۶ ماه گذشته بر مردم غزه گذشت بی سابقه و ضد انسانی بود، اما صدای یک سازمان حقوق بشری و بین المللی بلند نشد.

کاظمی خاطرنشان کرد: امیدواریم فردا با حضور معنادار خود این جنایت‌ها را محکوم کرده و حمایت خود از ملت مظلوم فلسطین را به بهترین شکل ممکن نشان دهیم.

بیش از ۶ هزار محتوای مجرمانه در بستر فضای مجازی پاکسازی شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این آیین گفت: بیش از ۶ هزار محتوای مجرمانه از نوع پیام‌های کوتاه در فضای مجازی سال گذشته بدون تشکیل پرونده پاکسازی و رفع شده است.

حسین رجبی اظهار کرد: در فضای مجازی اگر توییتی زده شود و کذب باشد قانونگذار می تواند اعلام جرم کند که در این راستا سال قبل بیشتر موارد بدون تشکیل پرونده و با تذکر و تعهد پاکسازی شد.

وی اضافه کرد: قانون زیادی در جامعه وجود دارد و امروز ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه نیز شناسایی شده که کار را سخت کرده است، بنابراین بهترین راه برخورد با این موارد انجام اقدامات بازدارنده است.

رجبی در ادامه به اشتغال معتادان بهبود یافته در استان پرداخت و گفت: در ۱۸ ماه گذشته حدود ۴۹۰ نفر از معتادین بهبود یافته مشغول کار شده و تلاش دستگاه قضایی استان بر این است که این روند با سرعت جدی ادامه یابد، همچنین ۲۹ کمپ در استان داریم که بازدید وکلا از این کمپ ها می تواند گره گشا و مفید باشد. 

این مسوول به سالروز پاسداشت حقوق عامه و اقدامات دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در این حوزه این چنین خاطر نشان کرد:در زمینه احقاق حقوق عامه بیش از ۱۵۰۰ بازدید و ۱۶۰ طرح توسط دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین اتفاق افتاده است.

دادستان قزوین بیان کرد: یکی از اصلی ترین شاخصه های وکیل موفق تسلط بر قوانین جدید است، لذا انتظار داریم قانون را بدقت مطالعه کرده و از حق و مظلوم به خوبی دفاع کنید. 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی یادآور شد: :وکلا باید در دفاع از مردم مظلوم احساس مسئولیت داشته باشند و به عنوان یک حقوقدان علیه جنایات رژیم موقت و کودک کش صهیونیستی واکنش نشان دهند.

۵۰۳ وکیل پایه یک دادگستری در قزوین به مردم خدمات رسانی می‌کند

محمد نویسنده، رییس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: این مرکز از دهه ۸۰ در قزوین فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با ۵۰۳ وکیل پایه یک و ۲۴۴ کارآموز وکیل مردم خدمت رسانی می کند.

وی ادامه داد: قزوین از مراکز شناخته شده کشور در حوزه علمی و آموزشی است و در حوزه وکالت با توسعه متوازن و تربیت وکلایی کارآمد برای ارائه خدمت شایسته در میدان خدمت رسانی وارد عمل شده است.

به گفته نویسنده، بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت نشست علمی برای کارآموزان سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۱ و برگزاری ۲۵۰ سمینار علمی کارآموزی از دیگر فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرکز وکلا است.

رییس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین یادآور شد: حفظ باغستان سنتی و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد، بررسی وضعیت کودکان کار و همکاری با سازمانهای مردم نهاد، مقابله با قطع درختان و حفر چاه‌های غیرمجاز، پساب و آلودگی نیروگاه و کارخانه سیمان از اولویت‌های مرکز وکلا در سال جاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha