۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85435017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجانی‌ها یکصدا با مردم فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس

زنجان - ایرنا - راهپیمایی روز جهانی قدس در حالی تا ساعات دیگر برگزار می‌شود که گروه ها، احزاب و دستگاه های اجرایی استان از روز گذشته با انتشار بیانیه‌هایی، اقشار مختلف مردم را برای حضور در این راهپیمایی دعوت کرده‌اند تا همنوا با مردم سراسر کشور فریاد آزادی قدس و بیزاری از جنایت‌های دژخیمان صهیونیستی را سر دهند.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که صهیونیزم بین‌المللی تلاش می‌کرد مساله فلسطین و قدس را به دنیای عرب محدود کند، آزادی قدس از اولویت‌های سیاست خارجی معمار کبیر انقلاب اسلامی بود که همواره درباره آن موضع صریح داشت.

امام‌ خمینی(ره) با ابتکار نامگذاری روز جهانی قدس، از عموم مردم و دولت‌های اسلامی خواست همبستگی خود را برای کوتاه‌ کردن دست اسرائیل غاصب و حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین اعلام کنند.

ایشان روز قدس را روز احیای اسلام، روز تجهیز و مقابله مستضعفان با مستکبران و روز همت مسلمانان برای نجات قدس خواند.

بر این اساس به مناسبت روز جهانی قدس همه‌ساله در جمعه آخر رمضان، در ایران و کشورهای دیگر راهپیمایی برگزار می‌شود.

اندیشمندان جهان این روز را روزی بزرگ و با اهمیت می دانند چون اعلام روز قدس، مردم فلسطین را به پشتیبانی مسلمانان جهان از آنان، دلگرم کرد و به آنان برای آزادی قدس امید داد.

امسال با توجه به اتفاقات اخیر و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گروه‌های مختلف مردمی اهمیت بسزایی دارد و به عقیده کارشناسان باید متفاوت تر و باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.

حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تلنگری بر وجدان‌های خفته در جهان است چون در طول ماه‌های گذشته سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری در مقابل کشتار زنان و کودکان و حمله به بیمارستان‌ها سکوت کرده‌اند.

همزمان با سراسر کشور، مردم فهیم و ولایتمدار پایتخت شور و شعور حسینی، خود را برای برگزاری باشکوه این راهپیمایی آماده کرده اند و دستگاه های اجرایی مختلف در استان و حتی کارشناسان بر اهمیت این موضوع و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در آن تاکید می کنند.

زنجانی‌ها یکصدا با مردم فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس

حضور مردم در روز جهانی قدس، لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب

سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر و از عموم مردم زنجان برای حضور در راهپیمایی دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است:آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس که بیانگر دوراندیشی و وسعت افق دید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در تعیین این روز است، در حالی فرا رسیده که ملت مقتدر و مظلوم فلسطین، تحت ظلم و ستم رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی، با بیش از ۱۰۰ هزار شهید و مجروح که کودکان، زنان و غیرنظامیان اکثر قریب به اتفاق آن را تشکیل داده اند، روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند.

این بیانیه می افزاید:جنایات این روزهای رژیم کودک کش صهیونیستی که دل هر انسانی را به درد می‌آورد علاوه بر اینکه هویت واقعی سردمداران کفر و مستکبران عالم و حامیان این رژیم را به خوبی نشان می‌دهد، رسوایی و بی خاصیتی مجامع حقوق بشر جهانی و سازمان‌های جهانی حامی ملت‌ها را بیش از پیش فریاد می‌زند.

همچنین جنایت حمله موشکی به ساختمان کنسولگری ایران اسلامی در دمشق که منجر به شهادت جمعی از رزمندگان جبهه مقاومت شد نیز رژیم اشغالگر قدس را نه تنها از غرق شدن در باتلاق کنونی در غزه نجات نخواهد داد بلکه با این اقدام احمقانه نابودی محتوم خود را شتاب بخشید.

این بیانیه خاطر نشان می کند:مردم عزیز و با بصیرت ایران اسلامی به خصوص دیار شور و شعور حسینی زنجان سرافراز، اکنون پس از گذشت ۴۵ سال از پیام معمار کبیر انقلاب اسلامی در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، به ندای امام راحل عظیم الشان و رهبر فرزانه انقلاب لبیک می گویند و جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را همگام با دیگر آزادیخواهان دنیا محکوم می‌کنند.

سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر مقاومت به ویژه شهید سردار سرلشکر حاج محمدرضا زاهدی و اعلام حمایت مجدد از مردم سرافراز فلسطین و مقاومتِ قهرمان، ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان به ویژه مردم شریف ایران اسلامی را به زنده نگه داشتن آرمان فلسطین تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم دشمن شکن روز قدس فرا می‌خواند و پیروزی ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف را از درگاه خداوند سبحان خواستار است.

زنجانی‌ها یکصدا با مردم فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس

روز قدس، نماد آزادی خواهی، ظلم ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی

رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز در این خصوص گفت : روز قدس نماد آزادی خواهی، ظلم ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی است تا با خروش یکپارچه علیه ظلم و بیداد، پرچم عدالت طلبی را در جهان برافراشته کنند و لبیک گویان به فریاد همیشه خروشان امام خمینی (ره) برای آزادی بیت‌المقدس، ظرفیت و توان خویش را به رخ زیاده خواهان عالم بکشند.

حجت الاسلام و المسلمین علی فرجی برحق با بیان اینکه امام خمینی (ره) از روز قدس، به عنوان روز حیات اسلام یاد کرده اند،‌ گفت: روز قدس، نماد اعلام انزجار نسبت به اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی است و نشانگر اهمیت غیر قابل انکار مساله آزادی فلسطینیان از یوغ غده سرطانی صهیونیسم کودک کش و غاصب بوده و بیانگر این نکته است که آزادی قدس شریف نه تنها هیچ وقت از خاطر مسلمانان فراموش نخواهد شد بلکه روز به روز آرمان فلسطین و فریاد مظلومیت مستضعفین، از دل ملت‌هایی شنیده می‌شود که سال‌ها تحت سیطره یک مشت مستبد خودباخته هستند.

زنجانی‌ها یکصدا با مردم فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس

حضور در مراسم روز جهانی قدس، یک اقدام انسانی و حقوق بشری

دبیر حزب موتلفه اسلامی و رئیس بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب در استان زنجان نیز ضمن دعوت از آحاد مردم و آزادیخواهان به شرکت گسترده در مراسم روز جهانی قدس، جنایات رژیم جعلی صهیونیستی را در کشتار بی رحمانه مردم، کودکان و مادران فلسطینی، نقض مطلق حقوق بشری خواند که واکنش جدی جهانی را به این فجایع عظیم می طلبد.

رضا رحیم پور سکوت معنادار مجامع بین المللی را به این جنایات، ننگ بزرگ تاریخی مدعیان حقوق بشری دانست و گفت: وقت آن رسیده است تا آزادی خواهان جهان، هم صدا، پایان این نسل کشی و کودک کشی را فریاد بزنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه را نشان از دستپاچگی دیوانه وار این رژیم دانست که تمام معیارهای قوانین بین المللی را هم از سر استیصال نقض می کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان، روز جهانی قدس را فرصتی برای ابراز انزجار و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کرد و شرکت گسترده در این پویش جهانی را موجب رعب سیاسی اسرائیل، دلگرمی جبهه مقاومت و همبستگی و اعلام هم دردی با مردم مظلوم فلسطین دانست.

یوم‌الله روز قدس، روز حمایت از فلسطین و قدس شریف به عنوان قبله گاه اول مسلمانان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر و استاندار زنجان نیز با صدور بیانیه مشترک از مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

در بیانیه حجت الاسلام علی خاتمی و محسن افشارچی آمده است: یوم‌الله روز قدس، روز حمایت از فلسطین و قدس شریف به عنوان قبله گاه اول مسلمانان و روز فریاد رسای امّت بزرگ اسلامی علیه غدۀ سرطانی و جرثومه فساد و فتنه‌انگیزی صهیونیسم کودک‌کش تروریست پرور است.

روز قدس در حقیقت یادگار ارزشمند امام راحل (ره)، پرچم بر افراشته و سند صداقت حمایت ملت ایران از مظلومان عالم در برابر طاغیان گردنکش است که موجب بیداری و هوشیاری وجدان های مردم در سراسر جهان شد.

امروز با گسترش و اقتدار جبهه مقاومت روند نابودی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی شتاب گرفته است و به اذن الهی و در پرتو مقاومت مردم مظلوم فلسطین به زودی طومار ظالمان و غاصبان در سرزمین‌های اشغالی در هم پیچیده می شود.

رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل که امروزه آخرین نفس های شوم و منحوس خود را می کشد در آخرین جنایت دهشتناک، ددمنشانه و تروریستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق حمله کرد و موجب شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان آنها شد.

این جنایت تروریستی باری دیگر ثابت کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از اصول انسانی و قراردادهای بین‌المللی پایبند نیست و برای تداوم چند روز بیشتر از عمر منحوس خود تمامی قوانین بین المللی را نقض می کند.

انشاء الله به زودی حامیان جنایت علیه کنسولگری ایران در سوریه در زمان و مکان مناسب مجازات می‌شوند، اما سیلی محکم را ملت بزرگ ایران اسلامی در روز جمعه در راهپیمایی عظیم روز قدس به این رژیم جعلی و حامیان آنها خواهند زد و امسال روز جهانی قدس متفاوتی را برگزار خواهند کرد.

از این رو از عموم مردم شریف استان زنجان دعوت می شود در راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه به همراه خانواده و فرزندان شرکت کنند و ضمن حمایت از آرمان آزادی قدس و مردم قهرمان و مبارز غزه، خشم انقلابی خود را علیه ظلم و تجاوز صهیونسیت کودک کش به ویژه جنایت اخیر فریاد بزنند.

بنا بر اعلام رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان راهپیمایی روز قدس در همه شهرهای استان زنجان از ساعت ۱۰ امروز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha