استفاده از تمام ظرفیت ها در راستای ترویج جلسات خانگی قرآن کریم ضرورت دارد

کرمان-ایرنا- استاندار کرمان گفت: ضرورت دارد تا از تمام ظرفیت ها برای ترویج هر چه بیشتر جلسات خانگی قرآن کریم در سطح جامعه استفاده کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار شامگاه پنجشنبه در اجلاسیه ستاره‌های زمین (جلسات خانگی قرآن کریم شهرستان کرمان) با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان همه روزه‌داران، افزود: تشکیل جلسات خانگی قرآن کریم یک کار بسیار ارزشمند است که برای ترویج آن باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

استفاده از تمام ظرفیت ها در راستای ترویج جلسات خانگی قرآن کریم ضرورت دارد
استاندار کرمان

وی با اشاره به اینکه جلسات خانگی قرآن کریم به صورت شبکه‌ای در حال برگزاری است، بیان کرد: آنچه که موجب پیروزی ما در انقلاب و جنگ تحمیلی شد، اُنس و ارتباط رزمندگان با قرآن کریم بود، لذا باید در حد توان جهت ترویج این کتاب آسمانی قدم برداشت.

محور انجام کارها اخلاص باشد

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نیز در این اجلاسیه با اشاره به خاص بودن این محفل و مجلس افزود: وقتی در انجام کاری اخلاص محور قرار بگیرد در پیشگاه خداوند مورد قبول واقع می‌شود و جلسات قرآنی نیز مصداق بارز محافل بااخلاص است.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اضافه کرد: وقتی کار برای رضای خدا باشد در پیشگاه خداوند و در میان مردم کار دیده می‌شود که مصداق بارز آن امام خمینی (ره) است، چرا که ایشان فقط برای خدا به پا خواست اما کار وی دیده شد.

استفاده از تمام ظرفیت ها در راستای ترویج جلسات خانگی قرآن کریم ضرورت دارد
رییس کل دادگستری استان کرمان

وی مصداق بارز دیگر اخلاص را در شهید سلیمانی عنوان کرد و ادامه داد: ایشان از دیده شدن پرهیز داشت اما به‌واسطه اخلاص، به بهترین شکل دیده شد لذا کار فقط باید برای رضای خدا انجام شود.
وی توضیح داد: باید تلاش کرد در کنار تلاوت قرآن در منازل، خانواده‌ها نیز به دستورات قرآن کریم عمل کنند تا شاهد افزایش خانواده‌های قرآنی در سطح جامعه باشیم.

استفاده از تمام ظرفیت ها در راستای ترویج جلسات خانگی قرآن کریم ضرورت دارد

مربیان جلسات خانگی قرآن بیمه می‌شوند

دبیر جامعه قرآنی نیز در این همایش گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ جلسه خانگی و بیش از ۱۰ هزار عضو در سامانه جلسات خانگی ثبت شده است.

امین نصری با اشاره به اینکه همانند این همایش در ۱۵ شهرستان استان نیز برگزار می‌شود، بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده مربیان جلسات خانگی نیز بیمه می‌شوند.
گفتنی است در این اجلاسیه ضمن رونمایی از پرچم جلسات خانگی قرآن کریم، از ۱۴ پیشکسوت جلسات خانگی قرآن کریم و یاوران قرآن و خانواده سه شهید هاشمی، سلطانی و طلبه شهید محمدی‌پور تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha