۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85435182
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نوشهر: بصیرت مردم توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد

نوشهر - ایرنا - امام جمعه نوشهر گفت: با بیدارگری رهبری فرزانه انقلاب و توجه ملت هوشیار تاکنون تمام توطئه های دشمنان علیه کشورمان خنثی شده است و با ادامه با همین راهبرد، استکبار جهانی ناامید خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته نوشهر افزود : دشمنان در هر دوره ای از انقلاب اسلامی یک جور بهانه آوردند و توطئه کرده اند و مشکل برای کشورمان درست کردند که جنگ تحمیلی، مساله هسته ای و الان حجاب از جمله آنهاست که می خواهند ملت مان را از اهداشان دور کنند، مسوولان و مردم ما بیدارند اما باید بیدارتر بشوند.

وی با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهارکرد : راهپیمایی امروز مردم با دهان روزه یک نوع جهاد و عبادت است، این راهپیمایی به فرموده رهبر معظم انقلاب هم باعث امنیت کشور و هم باعث قوت قلب مردم مظلوم فلسطین است که تحت ستم رژیم صهیونیستی هستند.

وی خاطرنشان کرد : یکی از مراحل تقوا این است که انسان غیرت دینی داشته باشد و اجازه ندهد که کفار بر ما مسلمانان مسلط بشوند و دیگر این که از کفر و کفار محارب از ظلم و ظالم اظهار نفرت کند که امروز مردم با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس از ستمگران زمان ما اظهار انزاجار و حمایت خود از مظلومان عالم به خصوص مردم غزه اعلام کردند.

خطیب جمعه نوشهر برگزاری راهپیمایی روز قدس را مهمترین مناسبت هفته جاری برشمرد و یادآور شد : این راهپیمایی در سراسر ایران اسلامی و کشورهای اسلامی و حتی بلاد غیر اسلامی برگزار شد، جنایت های در غزه در واقع فطرت مردم دنیا بیدار کرده است.

وی با اشاره به سالروز شهادت محمدباقر صدر و خواهرش و امیر صیاد شیرازی و شهید آوینی و شهادت شهدای اخیر در کنسولگری ایران در سوریه و شهادت شهدای اخیر استان سیستان و بلوچیستان را دیگر مناسبت هفته جاری برشمرد و افزود : ما به این شهدا پیام می گوییم که تا زنده ایم نخواهیم گذاشت خون شما پایمال بشود و تا آخرین نفس آن هدف مقدس شما که هدف ما هم است به راهتان ادامه خواهیم داد.

آیت الله مشایخ با تاکید بر توجه همگان به بیانات دیدار اخیر رهبر فرزانه انقلاب با جمعی از مسوولان کشورمان اضافه کرد : یکی از بخش های بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار موضوع حجاب بوده است که فرمودند حجاب از سه جنبه فقهی، قانونی و ملاحظات جانبی قابل توجه است. حجاب از نظر فقهی حکم مسلم شرعی است، حجاب حکم قانونی است و رعایت قانون از هر کسی واجب است و از نظر ملاحظات جانبی نیز دخالت بیگانه در این امر برای همه روشن است که بانوان عاقل باید توجه کنند و نقشه دشمن را بدانند تا فریب آنان را نخورند.

وی گفت : دشمن می خواهد در مقابل این برنامه ها ملت ما را سرگرم بکند تا مردم از اقتصاد و از موضوعات دیگری که باید آنها را دنبال بکننند باز بدارد و شما مومنان و متدین دیگران را هدایت کنید و امر به معروف و نهی از منکر بر همه لازم است چرا که همه حوزه ها وظایف مربوط به خود را دارند که باید انجام دهند.

امام جمعه نوشهر به بیستم فروردین روز فناوری هسته ای نیز اشاره کرد و گفت : از علومی که می شود در جاهای مختلف استفاده کرد، فناوری هسته ای است که در جاهای مختلف از جاها کاربرد دارد به ویژه برای کشور ما نیروگاه هسته ای برای تولید برق خیلی مهم است.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی به هیج قانونی از قوانین بین المللی پایبند نیست و همچنان به جنایات خود ادامه می دهد زرادخانه دارد، اظهارکرد: اما به کشور ما که رسیدند بهانه آوردند و از داشتن انرژی هسته ای منع کردند و با بی حیایی تمام دانشمندان هسته ای ما را شهید کردند تا دست ما را از علوم هسته ای کوتاه کنند.

وی تاکید کرد : آنان بدانند این علم در کشور ما به همت و تلاش دانشمندان ایرانی بومی شده و مهم این که به دنیا اعلام می کنیم استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برای ما ضرورت دارد و حق مسلم ما و مطالبه عمومی ملت ماست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha