جمعه قدس؛خروش طوفانی مردم فارس+فیلم  

شیراز -ایرنا-میعادگاه‌های راهپیمایی قدس در شهرهای مختلف فارس روز جمعه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور مملو از جمعیت گسترده مردم روزه‌دار این خطه و طنین «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاب عکس شهیدی که در دست داشت را محکم در آغوش گرفت و با بی‌قراری نگاهی به ساعتش انداخت، گویا ثانیه‌ها و دقایق برایش به کُندی سپری می‌شدند، روی جدول خیابان نشست و نگاهش را به جمعیت مشتاقی دوخت که گرداگرد میدان چشم‌انتظار رقم خوردن رویدادی بزرگ بودند؛ جمعیتی که مانند او زودتر از موعد به میعادگاه آمده بودند و هر لحظه به تعداد آنها افزوده می‌شد.

جمعه قدس؛خروش طوفانی مردم فارس+فیلم  

برخی دور هم حلقه زده و مشغول گفتگو با همراهانشان بودند و بعضی هم در حال آماده‌سازی مقدمات مراسم راهپیمایی بودند، مراسمی که قرار بود ساعت ۹:۳۰ صبح یک روز آفتابی درفروردین ماه شیراز آغاز شود.

آنها مشتاقانه آمده بودند تا آوای در گلو مانده‌ مردمی دردمند، بغض فروخورده کودکان و اشک خشکیده‌ مادران بلادیده‌ سرزمینی باشند که چشم امیدشان به حرّیت و آزادگی است، سرزمینی که قصه‌اش زیرِ گُنبدِ کبودی از درد و خون آغاز شد و از یکی بود و یکی نبود مردمانش به فریاد دادخواهی یک جهان رسید.

خیابان مملو از شکوه و عظمت بود، امروز مردم روزه‌دار شیرازی از گوشه گوشه شهر آمده‌بودند تا هم‌پای هموطنان خود در سایر شهرهای کشور و به همراه مسئولان و مقامات کشوری و لشکری روز جهانی قدس را گرامی بدارند و با قلب‌هایی مملو از ایمان و در صفوفی متحد و یکپارچه و همصدا با همه آزادگان جهان، خشم و انزجار خود را با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بر سر «نظام سلطه و استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل» فریاد بزنند، فریاد برای مردمی که خانه به خانه با ستم می‌جنگند تا غزه بتواند بار دیگر جان تازه بگیرد و تا لحظه شکفتن در خون مقاومت کند؛ غزه‌ای که این روزها در گوشه گوشه‌اش صدای آوار و شلیک آتش است و فتنه‌گران به چشمان بی‌رمق این جغرافیایِ جهاد، خواب را بسته‌اند.

شعار امسال روز قدس «از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» بود شعاری که سرآغازی برای یک وحدت در هیاهوی جنگی ناعادلانه شد.

شیرازی‌ها مراسم روز قدس را از میدان امام حسین (ع) و با اجرای گروه سرود دانش‌آموزی و اجرای نمایشی گروه‌های ورزشی به سوی بلوار کریم خان زند و خیابان شهید دستغیب آغاز کردند و با در دست داشتن پرچم سه‌رنگ ایران و پرچم حزب الله لبنان و نیروی مقاومت و همچنین عکس شهدای فلسطینی و ایرانی در طول مسیر راهپیمایی پیش رفتند.

در جای جای غرفه‌های فرهنگی برای ارائه خدمات ویژه به کودکان و نوجوانان و استیج‌هایی برای اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی مستقر شده بودند.

پویش جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم غزه از دیگر اتفاقات خوب این مراسم بود، همچنین غرفه‌های برای کودکان و نوجوانان بر پا شده بود که کودکان با حضور در این غرفه‌ها به نقاشی و خطاطی می‌پرداختند.

جمعه قدس؛خروش طوفانی مردم فارس+فیلم  

در حاشیه این مراسم مسابقات دارت هم برای کودکان برگزار شده بود، این مسابقه‌ با عکس سران استکبار و برای ابراز خشم کودکان شیرازی نسبت به این رژیم کودک‌کش تدارک دیده شده بود.

امسال همچنین حضور گسترده بانوان شیرازی در راهپیمایی و حمایت و همدردی آنها با مادران سوگوار غزه نیز رنگ و بوی دیگری به این مراسم بخشیده بود، آنها به صورت نمادین کودکان کفن پوش شده غزه را در طول مسیر راهپیمایی با خود حمل می‌کردند.

غرفه‌های مستقر در خیابان ۹دی هم در نوع خود کم‌نظیر بودند، در نخستین غرفه مردم به امضای بنری به منظور اعلام برائت، بیزاری و اعتراض خود به رژیم صهیونیستی می‌پرداختند و در غرفه دیگر مسابقات پینت‌بال با عکس سران استکبار بر پا شده بود که این غرفه‌ها شور و حال خاصی در مردم شرکت‌کننده در راهپیمایی ایجاد کرده بودند.

راهپیمایان دوستدار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز عکس آن شهید را به همراه داشتند و با تکان دادن پرچم ایران در دست‌هایشان شعارهایی از جمله « مرگ بر آمریکا»، « مرگ بر اسراییل» ، «حیدر حیدر» و «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده » سر دادند.

امروز همچنین عکس هفت شهید راه قدس نیز زینت‌بخش این مراسم بود و برخی مردم هم پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی با مضامین محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در دست داشتند.

اجرای خودجوش سرودهای انقلابی و حضور راهپیمایانی که سراپا پرچم پوشیده بودند، نیز از جلوه‌های خاص این مراسم بود.

پرچم سه رنگ ایران نیز در مسیر راهپیمایی روز قدس توسط نیروهای بسیج و مردمی برافراشته شده بود و عده‌ای از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی این پرچم را در مسیری همراه می‌بردند.

حضور چشمگیر دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها نیز در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس شیراز مشهود بود، دانش‌آموزان از مدارس مختلف در این مراسم شرکت کرده بودند و با اجرای سرود در جای جای مسیر راهپیمایان بسیاری را مجذوب تماشای خود می‌کردند.

در راهپیمایی روز قدس امسال افزون بر حضور گسترده مردم مومن و روزه دار شیعه، شماری از پیروان ادیان الهی نیز به همراه رهبران دینی خود برای دادخواهی مردم فلسطین حضور داشتند.

این مراسم تا شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) برای تجمع، سخنرانی و قرائت قطعنامه ادامه داشت.

سخنران امسال مراسم روز جهانی قدس در شیراز حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور، رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha