روند همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و ازبکستان رو به رشد است

تهران- ایرنا- در دیدار اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند با رئیس مجلس سنای این کشور بر استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای افزایش حجم تجارت دو کشور تاکید شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ محمد علی اسکندری، سفیر کشورمان در ازبکستان روز ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ با تنزیله ناربایوا، رئیس مجلس سنای جمهوری ازبکستان دیدار کرد.

در این نشست آخرین وضعیت و چشم انداز همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسکندری گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری در زمینه‌های مختلف خصوصا انتقال تکنولوژی، همکاری‌های پزشکی، تامین فرآورده های نفتی و ارایه خدمات فنی مهندسی را دارد.

تنزیله ناربایوا ضمن استقبال از همکاری با ایران در زمینه های یاد شده، گفت: روند همکاری های اقتصادی و تجاری ازبکستان و ایران رو به رشد است و علاقمند هستیم با استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها، برای افزایش حجم تجارت تلاش کنیم.

روند همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و ازبکستان رو به رشد است

ناربایوا از آمادگی مجلس سنای ازبکستان برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان و مبارزه با قاچاق مواد مخدر خبر داد.

رئیس مجلس سنای ازبکستان با تاکید بر پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف گفت: برای گسترش مناسبات دو کشور، همکاری‌های پارلمانی در سطوح کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و گروه های دوستی-پارلمانی نقش مهمی ایفا می‌کنند و ما بر افزیش این مناسبات تاکید ویژه داریم.

وی تاکید کرد: کریدور ایران برای دسترسی ازبکستان به آب‌های آزاد یک ضرورت است.

در این خصوص اسکندری گفت:ما آماده ارائه مساعدت به کشور دوست ازبکستان در بنادر جنوبی و شمالی خود هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha