برخی دانشمندان هسته‌ای به دست صهیونیست‌ها شهید شدند

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به فرارسیدن ۲۰ فروردین ماه و روز فناوری هسته‌ای، گفت: برخی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان همچون شهید محسن فخری‌زاده به صورت مستقیم توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند. 

به گزارش ایرنا آیت‌الله «محمدتقی پورمحمدی» در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: در حقیقت آمریکایی‌ها در شهادت دانشمندان هسته‌ای کشورمان نقش مستقیم و غیرمستقیم داشته‌اند اما از کنار جنایت‌های صهیونیست‌ها به عنوان مزدور آمریکا در منطقه، نمی‌توان به سادگی عبور کرد.

وی همچنین این سئوال را مطرح کرد که چرا در برابر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان این همه فشار اقتصادی و سیاسی وارد می‌کنند اما کسی با فعالیت‌های هسته‌ای رژیم جعلی اسراییل کاری ندارد؟

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه اسراییل زرادخانه‌های هسته‌ای دارد و پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای یا «NPT»را هم قبول نکرده، اظهار کرد: ایران نه تنها به این پیمان پایبند است بلکه به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید دارد.

آیت‌الله پورمحمدی این را هم بیان کرد که فناوری هسته‌ای کاربردهای مختلفی از جمله در صنعت برق و پزشکی دارد و کشورمان نیز همین کاربردهای صلح‌آمیز را مد نظر قرار می‌دهد.

شهید محمدباقر صدر، علامه‌ای با نظریه‌های جدید

امام جمعه مراغه همچنین به فرا رسیدن ۱۹ فروردین ماه، سالروز شهادت علامه شهید «سیدمحمد باقر صدر» و خواهرش اشاره و بیان کرد: علامه صدر در دانش‌هایی چون اصول، فقه، فلسفه سیاست و معرفت‌شناسی نظریه‌های جدیدی ارائه داد.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: علامه شهید «سیدمحمدباقر صدر» همراه با «بنت‌الهدی صدر» به ‌دست نیروهای صدام حسین کشته شدند.

وی با بیان اینکه آنان را در نجف اشرف از خانه‌هایشان بیرون کشیده و اجسادشان را سه روز بعد تحویل دادند، اضافه کرد: دولت وقت عراق پیکر صدر را به صورت مخفیانه در قبرستان وادی‌السلام دفن کرد.

شهید صیاد شیرازی، مجاهدی که صاحب علم و تقوا بود

عضو مجلس خبرگان رهبری به فرارسیدن سالروز شهادت شهید «علی صیاد شیرازی» هم اشاره کرد و گفت: «علم»، «جهاد در راه خدا» و «تقوا» سه مولفه با ارزش نزد خداوند است و شهید صیاد شیرازی از هر سه این مولفه‌ها برخوردار بود.

برخی دانشمندان هسته‌ای به دست صهیونیست‌ها شهید شدند
شهید صیاد شیرازی یادآور یکرنگی و یکدلی نیروهای مسلح کشورمان در دوران دفاع مقدس است

آیت‌الله پورمحمدی افزود: شهید صیاد شیرازی شعار «سپاهی و ارتشی دو لشکر الهی» را مورد نقد قرار داد و شعار «ارتشی، سپاهی یک لشکر الهی» را جایگزین آن کرد.

وی همچنین افزود: شهید صیاد شیرازی شایسته شهادت بود و به دست منافقان کوردل شهید شد اما یاد و خاطره‌اش همچنان نویدبخش یکرنگی و یکدلی نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا راهپیمایی روز جهانی قدس مراغه امروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی برگزار شد و جمعی از حاضران در این راهپیمایی نیز بلافاصله پس از قرائت قطعنامه در صفوف منظم و دشمن‌شکن نماز جمعه حاضر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha