دولت سیزدهم ضربه‌های دولت قبل به اقتصاد را اصلاح کرد

تهران- ایرنا- کارشناس اقتصادی گفت: دولت سیزدهم اقدامات و اصلاحاتی در بعضی از ساختارهای اقتصادی ایجاد کرد از این طریق ضربه‌هایی که از دولت قبلی به اقتصاد وارد شده بود را اصلاح کرد.

حمیدرضا جیهانی در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی از عملکرد دولت سیزدهم اظهار داشت: رهبری به تلاش دولت در این دو سال در حوزه های مختلف زیرساختی اشاره و تقدیر کردند.

وی افزود: اقدامات و اصلاحات دولت در حوزه های مختلف از جمله احیای بنگاه های راکد، رفع موانع تولید، بسترسازی برای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری منجر به تقویت اقتصاد ملی و داخلی شد.

کارشناس اقتصادی ادامه داد: شناسایی و رفع موانع تولید به حوزه های ارتقای تولید و تامین مالی و سرمایه گذاری صنعتگران و شرکت های خدماتی کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از بخش های دولت با سرعت های خوبی حرک می کند گفت: بعضی از وزارتخانه ها با سرعت بیشتری، سیاست های دولت سیزدهم را به خوبی اجرایی و عملیاتی می کنند اما بعضی از وزارتخانه ها با سرعت کمتری حرکت می کنند.

جیهانی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مطالبه خود را با نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کردند تا از این طریق اقتصاد بنگاه های کوچک مورد توجه همگانی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید مشکلات بنگاه های کوچک عارضه یابی و فرایند کمک به آنها سرعت بخشیده شود گفت: یکی از مهمترین این مسائل تامین مالی و سرمایه در گردش است که با سیاست های بانک مرکزی تسهیل می شود.

کارشناس اقتصادی عنوان کرد: با رونق و احیای بنگاه های اقتصادی به طور قطع شاهد اشتغالزایی پایدار در کشور و به تبع افزایش تولید در حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، رهبر انقلاب در ۱۵ فروردین ماه امسال با اشاره به واقعیات تلخ و شیرین اقتصادی کشور افزودند: «مسائل شیرین متعددی هم وجود دارد که زیرساخت‌های وسیع در دست انجام، راه‌اندازی تعداد قابل توجهی بنگاه‌های نیمه تعطیل یا تعطیل، فعالیت هزاران مجموعه جوان و باانگیزه و با امید در شرکت‌های دانش‌بنیان و شکل‌گیری بنگاه‌های توانا و کارآمد در بخش خصوصی و مردمی از جمله آنهاست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha