«کاهش ۲۴ درصدی نقدینگی و رشد اقتصادی ۶ درصدی» دستاوردهای شیرین دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهار رشد نقدینگی و کاهش آن تا ۲۴ درصد و رساندن رشد اقتصادی کشور از منفی به ۶ درصد جزو دستاوردهای شیرین دولت سیزدهم است، گفت: دولت همچنین تلاش دارد تا در برنامه هفتم توسعه به رشد ۸ درصدی دست پیدا کند.

حسین جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام و اشاره ایشان به شیرینی‌ها و تلخی‌های اقتصاد کشور اظهار داشت: آیت الله رییسی در مورد اقتصاد کشور گزارش جامع از پیشرفت ها ارائه دادند که این گزارش برای رهبری جالب بود و جزو شیرینی های اقتصاد کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به رشد اقتصادی در دولت سیزدهم بیان داشت: در گذشته رشد اقتصادی منفی بوده اما اکنون به ۶ درصد رسیده است که این پیروزی بزرگی در حوزه اقتصاد است و می تواند در توسعه کشور تاثیرات مثبتی داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی کشور با بیان اینکه ایران در بین ۲۰۵ کشور با وجود برخی مشکلات دارای رتبه ۱۴ از نظر اقتصادی است، گفت: این رتبه قابل قبولی است که دولت سیزدهم توانسته با خدمات خود به کشور، اقتصاد را به این نقطه برساند.

جلالی در مورد مهار تورم نیز تصریح کرد: چندین سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را مبتنی بر مسائل اقتصادی نظیر تولید ملی، مشارکت مردم و کاهش تورم نامگذاری می کنند و یکی از دغدغه‌های ایشان، رفع مشکلات کشور در حوزه اقتصاد است.

وی ادامه داد: با تلاش های دولت سیزدهم در کاهش تورم کلی و نقطه ای به پیروزی هایی دست یافته ایم و هر چند با تورم تک رقمی فاصله داریم اما همین میزان موفقیت نیز جزو شیرینی های اقتصادی است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در کاهش نقدینگی موفق عمل کرده است، اضافه کرد: ام الفساد اقتصاد، تورم و افزایش نقدینگی است که دولت سیزدهم در زمینه کنترل و مهار نقدینگی موفق عمل کرده است.

جلالی یادآورشد: مهار و کنترل رشد نقدینگی و کاهش آن تا ۲۴ درصد، رساندن رشد اقتصادی کشور از منفی به ۶ درصد و پیش بینی دستیابی به رشد ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه از دیگر شیرینی های اقتصادی است که دولت سیزدهم با تلاش های بی وقفه محقق کرده و یا در حال انجام است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم گفت: احیای واحدهای راکد که تعداد آنها به چند هزار واحد می رسد از دیگر اقدامات شیرین و ماندگار دولت است که توانسته در رشد تولید کشور تاثیرگذار باشد.

جلالی سفرهای استانی رییس جمهور را از دیگر اقدامات مطلوب دولت در رفع مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: آیت الله رییسی ۸ بار به استان خوزستان سفر کرد و دولت سیزدهم بیش از ۵۰ سفر استانی در کارنامه دارد که این اقدام در نوع خود بی نظیر است و به امید آفرینی در جامعه کمک می‌کند.

وی با توجه به افزایش تولید برق در کشور و ارتقای حوزه درمان و سلامت اظهار داشت: تولید ۸ هزار مگاوات برق، افزایش تولید نفت، قرار دادن بیش از ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت از دیگر اقدامات بی نظیر و ماندگار دولت محسوب می شود.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه آبرسانی بیان داشت: دولت سیزدهم توانست در این حوزه چندین هزار روستا را از نظر تامین آب شرب ساماندهی کند که این مورد نیز یکی دیگر از دستاوردهای اقتصادی دولت به شمار می رود و امید است در سال ۱۴۰۳ شاهد گشایش و شیرینی های بیشتری در حوزه اقتصادی برای کشور باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha