۴۸ تن فرآورده دامی فاسد سال گذشته در سمنان معدوم شد

۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85436221
۴۸ تن فرآورده دامی فاسد سال گذشته در سمنان معدوم شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: حدود ۴۸ تن انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف از مراکز عرضه استان در ۱۴۰۲ ضبط و معدوم‌سازی شد.

حمیدرضا حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳۵ پرونده تخلف مربوط به مراکز عرضه و مصرف انواع فرآورده‌های خام دامی استان سمنان سال گذشته به مراجع قضایی ارسال و ۱۶ مرکز با دستور مقام قضایی پلمب شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ابراز کرد: طبق نظارت‌های بهداشتی از کشتارگاه های دام و طیور استان نزدیک به ۳۳ تن گوشت قرمز و سفید ناسالم در سال گذشته از چرخه توزیع خارج و معدوم شد.

به گفته وی، ۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی سال ۱۴۰۲ در این استان انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۲ درصدی داشت.

حسینی بیان کرد که استان سمنان با کمبود تولید گوشت مرغ مواجه نیست و حدود ۳۰ درصد تولید مرغ در این استان خودمصرفی است و ۷۰ درصد دیگر مازاد و به بازار استان‌های همجوار از جمله تهران ارسال می‌شود.

جوجه‌ریزی در استان سمنان ۲۲ درصد افزایش یافت

وی ادامه داد: استان سمنان در زمینه تامین گوشت قرمز نیز مشکلی ندارد و متناسب با نیاز استان تولید می‌شود، اما با توجه به قیمت گوشت قرمز تقاضا نسبت به گذشته کمتر شده و استقبال بیشتر از گوشت مرغ است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: میانگین روزانه نیاز گوشت قرمز این استان در روزهای عادی بین ۱۰ تا ۱۲ تن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۶ کشتارگاه دام و ۶ کشتارگاه طیور در استان فعال است که در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۶۱ هزار راس دام و ۲۷ میلیون قطعه طیور برای ذبح به کشتارگاه‌های استان منتقل شد.

استان سمنان دارای ۵۰۸ مزرعه پرورش انواع طیور از جمله مرغ گوشتی، تخمگذار و اجداد با ظرفیت ۱۵ میلیون قطعه تولید در هر دوره، یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و ۸۰ هزار راس ظرفیت اسمی دام سنگین است که ۶۵ درصد جمعیت دام سبک این استان مربوط به عشایر است.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت و فرآورده‌های خام دامی می‌توانند مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان و یا به سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ برای بررسی و پیگیری گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha