دولت با بهبود فضای کسب و کار، زمینه رشد اشتغال پایدار را فراهم کرد

تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با حمایت از تولید در بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان، فضای کسب و کار را بهبود بخشید تا اشتغال پایدار و مولد بیش از گذشته رشد کند.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام در رابطه با عملکرد دولت اظهار داشت: رییس جمهور از ابتدای دولت سیزدهم نشان داد که در همه حوزه‌ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محکم پای کار مردم و کشور ایستاده است و حتی اگر در نقاطی سیل و زلزله‌ای می‌آمد از نخستین افرادی بود که در میدان حضور داشت.

وی افزود: علاوه بر حضور رییس جمهور در شهرهای مختلف کشور، آنچه که برای مردم حلاوت و شیرینی دارد، عملیاتی شدن خواسته‌های آنها است که دولت در این خصوص اهتمام ویژه دارد.

نایب رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی یکی از اقدامات مهم دولت را مبارزه با گران‌فروشی و فعال شدن نظارت‌های دولتی در بخش خرید، فروش و توزیع کالا عنوان کرد و افزود: دولت با توزیع کالابرگ الکترونیکی و افزایش یارانه و فعال کردن بخش‌های تولیدی تعطیل شده در عمل برای رفع مشکلات معیشتی مردم گام برداشت. همچنین با اشتغال زایی از حجم بیکاری در جامعه کاست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به قانون صدور مجوزهای کسب و کار اظهار داشت: دولت با استناد به این قانون در راه اشتغال زایی و جلوگیری از رانت و فساد اقدامات ارزنده‌ای انجام داد تا بروکراسی‌های زائد اداری حذف شده و مردم به راحتی بتوانند کسب و کار مورد نظر خود را آغاز کنند که این روند شکوفایی اقتصاد کشور را سبب خواهد شد.

قادری درباره اقدامات اثربخشی که دولت در استان فارس انجام داده است نیز توضیح داد: در سال گذشته با حضور رییس جمهور، بزرگترین پروژه عمرانی استان فارس در قالب خط دوم آبرسانی به کلانشهر شیراز از سد درودزن انجام و تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز وارد مرحله جدیدی شد که با انتخاب پیمانکاران و تامین مالی امید می‌رود این پروژه نهایی شود.

وی فعال کردن کارگاه‌ها و کارخانه های نیمه‌تعطیل و تعطیل توسط دولت را از جمله اقدامات موفق دولت سیزدهم برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنین دولت با افزایش حقوق و دستمزد کارگران سبب بالارفتن انگیزه در بین آنها و بخش تولید کشور شد تا همراه با حمایت از تولید در بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان، فضای کسب و کار بهبود یابد و اشتغال پایدار و مولد بیش از گذشته رشد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha