باز پس‌گیری زمین هفت هزار متری در شمال تهران

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۲ تهران از باز پس‌گیری ملک هفت هزار مترمربعی با ارزش بیش از یک همت خبر داد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی روز شنبه گفت: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی برصیانت از اموال عمومی و حفاظت از حقوق شهر و شهروندان، طرح باز پس‌گیری و رفع تصرف املاک منطقه از اولویت‌های مورد توجه منطقه است.

وی با اشاره به باز پس‌گیری ملک هفت هزار مترمربعی افزود: این زمین در سال ۸۳ پس از پرداخت حقوق مالک رسمی و قانونی، با تنظیم سند به شهرداری واگذار شده بود که پس از گذشت ۱۹ سال، فردی با ارائه اسناد عادی مدعی شد که ملک مذکور پیش از واگذاری به شهرداری تهران با وی معامله شده است.

شهردار منطقه ۲ ادامه داد: فرد مذکور با مراجعه به مراجع قضایی، طرح دعوی مبنی بربطلان سند شهرداری تهران را اقامه کرد.

وی اظهار کرد: این طرح دعوی علیرغم داشتن سند مالکیت قطعی از سوی شهرداری منطقه و عدم ارائه اصل سند عادی توسط فرد مذکور منجر به صدور رای بدوی مبنی بربطلان سند رسمی شهرداری شد که با تلاش و پیگیری مستمر اداره حقوقی منطقه و دفاعیات موثر وقانونی حکم بدوی نقض وملک مذکور به شهرداری بازگردانده شد.

شهردار منطقه ۲ گفت: با استناد به این حکم قضایی ضمن حفظ حقوق و تثبیت مالکیت شهرداری، از هرگونه تضییع حقوق بیت المال جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش تقریبی این ملک بیش از یک همت است، اضافه کرد: با توجه به برنامه مدیریت شهری در طرح ساماندهی «رود دره درکه و محله اسلام آباد»، ملک مذکور نقش قابل توجهی در اجرای این طرح دارد.

شهرداری منطقه ۲ تهران در شمال غربی تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha