۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۰۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85436927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات علیه نخست وزیر مجارستان مقابل پارلمان

۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۰۴
کد خبر: 85436927
تظاهرات علیه نخست وزیر مجارستان مقابل پارلمان

تهران- ایرنا- هزاران نفر از مردم مجارستان علیه "ویکتور اوربان" نخست وزیر این کشور تظاهرات کرده و خواستار استعفای دولت وی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ده‌ها هزار نفر از مردم مجارستان روز شنبه در مرکز شهر بوداپست به رهبری وکیلی که پیشتر نزدیک به دولت بود و به تازگی یک جنبش سیاسی با هدف به چالش کشیدن نخست وزیر راه اندازی کرده است، تظاهرات کردند.

بسیاری از حاضران در این حرکت اعتراضی با در دست داشتن پلاکارهایی به رنگ پرچم مجارستان، با تجمع مقابل پارلمان این کشور فریاد می‌زدند: "ما نمی‌ترسیم. اوربان استعفا دهد".

رهبری این راهپیمایی را پیتر ماگیار ۴۳ ساله برعهده داشت که پیشتر با جودیت وارگا، وزیر دادگستری سابق اوربان ازدواج کرده بود و در نهایت تصمیم گرفت حزب مستقلی را تاسیس کند.

معترضان در شعارهای خود دولت اوربان را به فساد متهم و اعلام کردند تا استعفای نخست وزیر همچنان در خیابان‌ها باقی خواهند ماند. آنها خواستار تغییر سیستم آموزشی و بهداشتی در کشور شدند.

ماگیار بعد از سخنرانی ضددولتی‌ خود در ماه فوریه در میان مردم شناخته شد. این فعال سیاسی مجارستانی طی یک سخنرانی گفته بود که دولت برای پوشش فساد یک ماشین تبلیغاتی را اداره می‌کند.

وی همچنین فایلی صوتی از مکالمه با همسر سابقش منتشر کرد که از یک پرونده اختلاس در دولت اوربان پرده برداشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha