شاید تصور کنید که طراحی وبسایت یک کار سخت و پر هزینه است؛ اما باید بگوییم که اتفاقاً این روزها طراحی سایت از هر کاری سادهتر است! سایتسازها و فروشگاهسازهایی مثل وبزی به شما کمک میکنند تا بدون کدنویسی و در زمانی بسیار کوتاه، وبسایت دلخواه خودتان را طراحی کنید. سایتسازها امکانات بسیار کاملی دارند و فرایند فروش محصولات شما را با ابزارهایشان آسان میکنند.
ما هم در این مقاله، قصد داریم به شما بگوییم که چگونه میتوانید با سایتساز و فروشگاهساز قدرتمند وبزی، یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی برای خودتان بسازید؛ بدون اینکه کدنویسی بلد باشید یا اینکه بخواهید یک طراح وبسایت استخدام کنید!
آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی در ۷ مرحله
۱. هدف وبسایت خود را مشخص کنید
فرایند راهاندازی وبسایت با تعیین اهدافِ واضح و شفاف آغاز میشود. در واقع باید مشخص کنید که موفقیت برای کسبوکارتان چگونه به نظر میرسد. این اهداف، اولویتهای شما را شکل میدهد و به شما میگوید که در ابتدا باید روی چه مؤلفههایی تمرکز کنید.
اگر نمیدانید چه هدفی باید برای وبسایت خود بگذارید، نگران نباشید! ما به شما میگوییم! کسبوکارها معمولاً وبسایت میسازند تا:
محصولات و خدمات خود را بفروشند؛
پیام برندشان را به اشتراک بگذارند؛
اخبار شرکت و صنعت خود را منتشر کنند؛
نظرات مشتریان قبلی خود را منتشر کنند؛
بازدیدکنندگان وبسایت را به مشتریان بالقوه تبدیل کنند.
پس از تعیین اهداف خود، باید برنامهریزی کنید. برای مثال، اگر هدف شما فروش کالاهای فیزیکی است، باید به مدیریت موجودی، بازاریابی و روش فروش محصولات خود فکر کنید و برای آن برنامهداشته باشید.
۲. یک سایتساز انتخاب کنید
برای راهاندازی و طراحی وبسایت راههای زیادی پیشِ روی شماست؛ از استخدام طراح وبسایت گرفته تا یادگیری برنامهنویسی و استفاده از پلتفرمهایی مثل وردپرس. اما اگر میخواهید بهسادگی و بهسرعت یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی برای خودتان راهاندازی کنید، بهتر است از سایتسازها استفاده کنید.
سایتسازها به شما کمک میکنند تا بدون نیاز به کدنویسی و در زمانی بسیار کوتاه، وبسایت خود را طراحی کنید. علاوه بر این، کار با آنها بسیار ساده است و ابزارهای متنوعی برای طراحی و تجهیز وبسایت در اختیار شما میگذارند.
از بین پلتفرمهای مختلف، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاهساز و سایتساز وبزی است.
وبزی یک تکنولوژی جدید و پیشرفته برای طراحی فروشگاه و وبسایت است که با استفاده از ابزارهای حرفهای، امکان ساخت یک سایت منحصربهفرد را در کمتر از یک ربع به شما میدهد.
برای کار با این فروشگاهساز، شما به استخدام طراح سایت یا یادگیری دانش فنی خاصی نیاز ندارید. وبزی قالبهای متنوع و آمادهای در اختیار شما میگذارد که قسمتهای مختلف هریک از آنها بهطور کامل امکان ویرایش و شخصیسازی دارند.
برای شروع کار با وبزی هم کافی است که به صفحۀ اول این فروشگاه ساز بروید و روی گزینۀ «رایگان شروع کنید» کلیک کنید. در ادامه قالب وبسایت ای را که بیشتر دوست دارید و به کسبوکارتان نزدیکتر است انتخاب کنید و مطابق با سلیقۀ خودتان آن را ویرایش کنید.
استفاده از خدمات وبزی تا ۱۴ روز رایگان است و در این مدت میتوانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید. بعد از این ۱۴ روز هم لازم است که به صفحۀ تعرفهها بروید و متناسب با کسبوکارتان یکی از پکیجها را انتخاب کنید.
۳. دامنۀ وبسایت خود را انتخاب کنید
دامنه همان آدرس وبسایت شماست و کاربران میتوانند با وارد کردن آن در مرورگر خود، وارد وبسایت شما شوند.
انتخاب یک دامنۀ خوب، هم به کسبوکار شما اعتبار میدهد و هم باعث میشود تا در صفحۀ نتایج موتوهای جستوجو بهتر و بیشتر دیده شوید. پس نام دامنهای که انتخاب میکنید بهراحتی به خاطر سپرده شود و با نام برند شما مرتبط باشد. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که نامهای دامنۀ رقابتی و محبوب ممکن است پیش از این ثبت شده باشد یا اینکه گران باشد.
دامنههایی با پسوند. com یا. org گرانتر از دامنههای دیگر هستند؛ اما استفاده از آنها به کسبوکار شما اعتبار میدهد؛ هم از نظر نمایش در نتایج موتورهای جستجو و هم از نظر جلب اعتماد کاربران.
۴. یک قالب برای وبسایت خود انتخاب کنید
بعد از انتخاب سایتساز و ثبت نام دامنه، وقت آن است که به ظاهر وبسایت خود برسید. در اینجا باید یک قالب انتخاب کنید و آن را متناسب با سلیقۀ خودتان و هویت برندتان ویرایش کنید.
از بین قالبهای متنوع موجود، باید قالبی را انتخاب کنید که با هدف وبسایت شما مطابقت داشته باشد. اگر هم قالب مناسبی پیدا نکردید، نگران نباشید! سایتسازهایی مثل وبزی امکان ویرایش و شخصیسازی کامل قالبها را به شما میدهند.
۵. صفحههای مرتبط را اضافه کنید
بعد از طراحی ساختار اصلی وبسایت خود، باید صفحههای مرتبط را به آن اضافه کنید. برای مثال، اگر در حال راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید، صفحات محصول و دستهبندی را در اولویت قرار دهید. رستورانها به صفحاتی برای منوها و رزرو میز نیاز دارند. مشاوران املاک هم باید صفحهای را به فرم تماس اختصاص دهند.
بهطور کلی، صفحات اصلی یک فروشگاه اینترنتی شامل صفحات زیر است:
صفحۀ اصلی: این اولین صفحهای است که اغلبِ بازدیدکنندگان آن را میبینند. به همین خاطر، باید هویت برند شما را برجسته کند و بازدیدکنندگان را به بخشهای مهم وبسایت هدایت کند.
صفحۀ دربارۀ ما: از این فضا برای بیان ارزشها و معرفی اعضای تیم خود استفاده کنید. این کار میتواند اعتماد مشتریان را بیشتر جلب کند.
صفحۀ تماس با ما: با ارائۀ اطلاعات تماس خود و ایجاد یک فرم تماس، به بازدیدکنندگان وبسایت خود کمک کنید تا بهتر بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
صفحۀ محصول: برای هر کالایی که ارائه میکنید، باید یک صفحۀ محصول مجزا با توضیحات دقیق، قیمت و نظرات مشتریان برای تشویق مخاطبان به خرید ایجاد کنید.
صفحۀ پرسشهای متداول: در این صفحه، با پاسخ دادن به رایجترین سؤالات مربوط به کسبوکار، محصولات یا خدمات خود، به مشتریان کمک میکنید تا ابهامهایشان را برطرف کنند. همچنین این صفحه به کاهش حجم درخواستهای پشتیبانی هم کمک میکند.
صفحۀ خطمشی: خطمشیهای کسبوکارتان را دربارۀ حملونقل، عودت کالا و... بهطور واضح در یک صفحۀ مستقل توضیح دهید.
۶. ابزارهای بازاریابی را به وبسایت خود متصل کنید
بعد از طراحی صفحات مختلف باید بهسراغ استفاده از ابزارهای بازاریابی بروید. از استراتژیهای قدرتمند بازاریابی میتوانیم به دو استراتژی بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی اشاره کنیم. سرویسهای مختلفی برای اجرای این استراتژیهای در اینترنت وجود دارد که باید آن را به وبسایت خود متصل کنید. وبزی نیز این امکان را در اختیار شما قرار داده است تا بهراحتی وبسایت خود را به سرویسهای ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ متصل کنید.
ضمن اینکه میتوانید برای هریک از محصولات خود کد تخفیف در نظر بگیرید و فیلترهای متنوع تعیین کنید. امکان امتیازدهی به محصولات و پستهای وبلاگ هم وجود دارد که کمک میکند با سلیقه و نیاز مشتریان خود بهتر و بیشتر آشنا شوید.
همچنین میتوانید وبسایت خودتان را هریک از ابزارهای آماری گوگل مثل آنالیتیکس یا سرچ کنسول متصل کنید. مزیت این ویژگی در وبزی این است که شما میتوانید بهخوبی رفتار مخاطبان و مشتریان وبسایت خود را تحلیل کنید.
در واقع با کارهایی که در این مرحله انجام میدهید، میتوانید میزان موفقیت برنامهها و استراتژیهای بازاریابی کسبوکارتان را ارزیابی کنید و استراتژیهای آیندۀ آن را دقیقتر و مفیدتر طراحی کنید.
۷. آزمایش کنید
قبل از راهاندازی و نمایش وبسایت خود، باید یک آزمایش کامل انجام دهید. در واقع باید خودتان را جای کاربران بگذارید و وبسایت خود را از نگاه آنها ببینید. در این مرحله باید محتوا، کیفیت تصاویر، زمان بارگذاری و تجربۀ کاربران را بیطرفانه ارزیابی کنید.
از دوستان، اعضای خانواده یا همکاران بخواهید تا وبسایت شما را با استفاده از دستگاههای گوناگون و ارائهدهندگان اینترنت مختلف بررسی کنند تا هرگونه مشکل در وبسایت شما را شناسایی کنند.
برای مثال، آنها ممکن است لینکهایی را پیدا کنند که به صفحۀ مشخصشده هدایت نمیشوند یا دکمهای را پیدا کنند که درست کار نمیکند. جمعآوری این بازخوردها برای رفع هرگونه مشکل قبل از راهاندازی وبسایت، لازم و ضروری است.
طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی با وبزی بدون کدنویسی!
در این مقاله به شما گفتیم که چگونه میتوانید با سایتساز وبزی، وبسایت یا فروشگاه اینترنتی خود را بدون کدنویسی راهاندازی کنید. همچنین به نکتههایی دربارۀ افزایش مخاطبان وبسایت اشاره کردیم.
اگر قصد دارید که وبسایت یا فروشگاه اینترنتی دلخواه خود را بسازید، همین حالا میتوانید به صفحۀ اول وبزی بروید و با انتخاب گزینۀ «رایگان شروع کنید» آن را در کمتر از ۱۵ دقیقه راهاندازی کنید. اگر هم برای طراحی و ساختن وبسایت سؤالی دارید، میتوانید با تیم پشتیبانی وبزی بهصورت آنلاین یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۲۵۰۶۴ در تماس باشید.
نظر شما