پرینتر و سایر تجهیزات اداری از ملزومات کسبوکارهایی است که با کاغذ و نگارش متن یا ارسال آن سروکار دارند. هرچقدر که این تجهیزات پیشرفتهتر و حرفهایتر باشند، کیفیت و نتیجه کار نیز قابل قبولتر است.
بنابراین، اینکه ماشینهای اداری مانند چاپگر، اسکنر و دستگاه کپی را از کجا و با چه خدماتی خریداری کنید، بسیار اهمیت دارد. در این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با ماشینهای اداری و دغدغه خریداران آنها آورده شده است.
اگر قصد دارید برای کسبوکارتان یک ماشین اداری تهیه کنید، بهتر است با هر کدام از آنها و کاربردهایشان آشنا شوید. هرکدام از ماشینهای اداری با توجه به وظیفهای که دارند برای موارد مختلفی بهکار میروند. در ادامه با رایجترین انواع ماشینهای اداری بیشتر آشنا خواهید شد.
پرینتر یا چاپگر
اولین گزینه برای خرید تجهیزات اداری یک پرینتر یا چاپگر است. این وسیله در ادارات، شرکتها و دیگر اماکنی که با چاپ عکس یا متن روی کاغذ سروکار دارند، بهکار میرود. چاپگرها در 2 نوع رنگی و سیاه و سفید در بازار موجود هستند که با کارتریجهای قابل شارژ یا قابل تعویض کار میکنند. انواع چاپگرها عبارتاند از:
لیزری
جوهرافشان
3بعدی
حرارتی
سوزنی
چاپ کارت
مخصوص چاپ عکس
پلاتر
پلاترها نوع دیگری از ماشینهای اداری هستند که کاربردشان شبیه به چاپگر است. این ماشین اسناد، نقشهها، تصاویر و بنرها را در سایزهای بزرگ روی کاغذهای بزرگتر چاپ میکند. کاربرد پلاترها در آتلیه و شرکتهای نقشهکشی بیشتر به چشم میخورد که ازنظر برند، نوع جوهر و حتی نوع کاربری شامل انواع مختلفی هستند. پس باید زمان خرید این دستگاه مطابق با نیاز و مصرف خود، بهترین مورد را انتخاب کنید.
اسکنر
دستگاه های اسکنر همانطور که از نام آن پیداست برای اسکن و تهیه نسخه دیجیتال از اسناد و برگههای کاغذی به کار میرود و انواع مختفی دارد. اسکنرهای تخت برای اسکن تکی و اسکنر ورقهای برای اسکن تعدادی به کار میرود و به آن اسکنر اسناد اداری نیز میگویند. همچنین دستگاههای بارکدخوان نیز نوعی دیگر از اسکنرها هستند که در انبارداری استفاده می شود.
دستگاه کپی
دستگاه کپی نیز بهعنوان رایجترین ماشین اداری در انتشارات، دانشگاهها، ادارات، مدرسه و سایر سازمانهای مشابه شناخته میشود. دستگاههای کپی به انواع تککاربره و چندکاربره تقسیم میشوند. سادهترین آنها که تککاربره است، تنها برای کپیگرفتن بهکار میرود. انواع مختلف این تجهیزات عبارتاند از:
دستگاه کپی رومیزی
دستگاه کپی ایستاده
دستگاه فکس
به کمک دستگاه فکس میتوان نامهها و بخشنامههای اداری را به سازمانها و ادارات مختلف ارسال کرد. این دستگاه با خطوط تلفن کار میکند.
مزایای خرید پرینتر و سایر ماشینهای اداری
خرید ماشینهای اداری برای هر کسبوکار و سازمان بیش از آنچه که فکر میکنید لازم است، چراکه در وهله اول باعث افزایش راندمان کار و راحتی پرسنل میشود. سایر مزایایی که خرید این دستگاهها برایتان فراهم میکنند، عبارتاند از:
عدم نیاز به نیروی کار: بسیاری از کارهایی را که توسط نیروی کار و در زمان زیادی انجام میشود، میتوان به کمک ماشینهای اداری تنها در چند دقیقه و حتی کمتر انجام داد.
دقت بالا: مهم است که بتوان کارهای اداری را با سرعت بالا و با حداکثر دقت انجام داد. بهطور مثال بهجای نوشتن دستی فاکتورها یا ارسال نامهها، دستگاه پرینتر و فکس میتوانند این وظایف را با نهایت دقت و بدون خطا انجام دهند.
کاهش احتمال تقلب: مزیت دیگر خرید ماشینهای اداری این است که امکان کلاهبرداری و تقلب در کارهای اداری مانند نوشتن و امضای چک، جعل اسناد و تمبرهای پستی کاهش پیدا میکند.
نکات لازم برای خرید ماشینهای اداری
بهدلیل تنوع در مدل و برندهای ماشینهای اداری، خریداران همواره این دغدغه را دارند که کدام نوع ماشین اداری مناسب نیاز آنهاست، یا اینکه چطور تجهیزات اداری باکیفیت را از انواع تقلبی تشخیص دهند.
پیداکردن مرکزی که بتوان با اطمینان کامل ماشینهای اداری را از آن خریداری کرد نیز بسیار اهمیت دارد. مشخصههای مرکز فروش انواع ماشینهای اداری که محصولاتشان قابل اعتماد باشد، در ادامه آورده شده است.
ارائه محصولات با قیمت مناسب
قیمت ماشینهای اداری همیشه یکی از دغدغههای اصلی خریداران بوده است. دستگاههای فکس، چاپگر و کپی براساس اینکه چه برند و مدلی دارند، قیمتشان با هم متفاوت است. اما نکته حائز اهمیت اینجاست که برخی فروشگاهها بهدلیل سود بیشتر و واسطهگری، قیمت بالایی برای محصولاتشان در نظر میگیرند. پس یافتن مرکزی که ماشینهای اداری را با قیمت بهصرفهای عرضه کند، بسیار مهم است.
گارانتی معتبر
زمانیکه یک پرینتر یا هر ماشین اداری دیگری را خریداری میکنید، مهم است که این محصول دارای اصالت کالا، گارانتی یا ضمانتنامه معتبری باشد. در این صورت اگر دستگاه یا قطعات آن خراب شود با هزینهای بسیار کم یا بهصورت رایگان میتوانید آن را تعمیر یا تعویض کنید.
خدمات تخصصی قابل اعتماد
خدمات یک مرکز عرضهکننده ماشینهای اداری برای جذب مشتری و رضایت آنها انجام میشود. بهتر است سراغ فروشگاهی بروید که خدماتی مانند شارژ کارتریج، تعمیر قطعات ماشینهای اداری، آموزش، نصب و اجرای آنها را بر عهده بگیرد.
ارائه فاکتور رسمی به مشتریان شخصی و شرکتی
مرکزی که فاکتور رسمی به مشتریانش ارائه میدهد، این امکان را برای آنها فراهم میکند که با این فاکتور وام بگیرند یا اینکه از آن بهعنوان یک سند خرید رسمی و معتبر استفاده کنند. مشتریان شخصی و شرکتی اگر فاکتور رسمی برایشان اهمیت دارد، باید بهدنبال یافتن مرکزی باشند که محصولات را همراه با فاکتور رسمی ارائه میدهد.
پرینتر و ماشینهای اداری را از کجا بخریم؟
بعداز توضیحاتی که درباره انواع ماشین های اداری و اهمیت خرید آنها در این مطلب گفته شد، حال نوبت آن است که به این سوال پاسخ دهیم که ماشینهای اداری را از کجا بخریم؟ اگر قصد خرید پرینتر و سایر تجهیزات اداری در شهر تهران را دارید بهتر است سری به خیابان ایرانشهر بزنید.
خیابان ایرانشهر در محدودهی مرکزی و منطقه ۶ شهر قرار دارد و از شمال با خیابان مفتح و بلوار کریمخان، از شرق با خیابان مفتح جنوبی و از جنوب با میدان فردوسی، خیابان انقلاب و خیابان سپهبد قرنی محدود شده است و با محلههای فردوسی، بهارستان، سنایی، بهجت آباد، نجات اللهی، خاقانی مجاورت دارد. این محله در محدودهی طرح ترافیک و زوج و فرد میباشد.
این خیابان به عنوان بورس انواع ماشینهای اداری در این شهر است که مراکز خرید متعددی دارد. در فروشگاههای این خیابان میتوانید کالای مورد نظر و مطابق با نیازتان را در کمترین زمان ممکن و به قیمتی مقرونبهصرفه تهیه کنید. پیدا کردن مراکز فروش معتبر ماشین های اداری در این خیابان کار سختی نیست و با یک بررسی دقیق می توانید به نتیجه دلخواه برسید.
جمعبندی
پرینتر و ماشینهای اداری برندهای متعدد و مدلهای متنوعی دارند. این دستگاهها با توجه به کاربردی که دارند، نیازهای مختلفی را برطرف میکنند. پس لازم است حین خرید ابتدا نیاز خود و انتظاراتی را که از این محصولات دارید، در نظر بگیرید. برای استعلام قیمت و اطلاع از جزئیات بیشتر درباره هر دستگاه میتوانید به سایت شرکت آوا فرهنگ آریا مراجعه کنید.
نظر شما