انتشار فیلم لاشه تک‌سمیان در بوکان/ لاشه‌ای در قصابی‌ها مشاهده نشده است

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی بوکان در واکنش به انتشار فیلم لاشه تک‌سمیان در این شهرستان گفت: کارشناسان این شبکه به صورت مستمر بر بازار تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی نظارت کامل دارند و هیچ موردی مبنی بر وجود لاشه های خارج از این روند در قصابی‌های شهرستان مشاهده نشده است.

اسماعیل محمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمامی واحد های قصابی و غذاخوری های سطح شهر تحت نظارت فعال و روزانه شبکه دامپزشکی و سایر ادارات در قالب اکیپ های مشترک قرار دارند.

وی اضافه کرد: گوشت مصرفی در این واحدها از مبدا کشتارگاه با نظارت های بهداشتی و شرعی در حضور مسوول فنی (دامپزشک)، ناظر ذبح شرعی (روحانی)، ناظر بهداشتی شبکه دامپزشکی و نماینده جهاد کشاورزی مقیم در کشتارگاه با درج پلمب‌های امنیتی و مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی بر روی گوشت استحصالی روی لاشه ها عرضه می شود.

رییس شبکه دامپزشکی بوکان ادامه داد: کارشناسان این شبکه به همراه دیگر واحدهای نظارتی در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی برخورد قاطع با متخلفان صورت می گیرد و مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.

وی از شهروندان خواست گوشت مصرفی خود را با اطمینان خاطر و صرفا از مراکز مجاز تهیه نموده و هر گونه تخلف بهداشتی در این مراکز را با شماره تلفن: ۴۶۲۳۳۲۰۰ دامپزشکی بوکان یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، تصاویر و فیلمی از بقایای کشتار تک سمیان در نزدیکی روستای «تبت» بوکان در محور بوکان سقز منتشر شده است و برخی شهروندان از ورود این گوشت های ناسالم به چرخه مصرف ابراز نگرانی کرده بودند.

شهرستان بوکان دارای یکی از میادین دواب بزرگ است و در میدان دواب این شهرستان که روز شنبه هر هفته دایر است، به طور میانگین در هر روز بیش از سه هزار راس دام سبک و سنگین توسط دامداران شهرستان های منطقه معامله و داد و ستد می شود.

در شهرستان بوکان بیش از ۱۶۰ هزار راس دام سبک و ۲۲ هزار راس دام سبک وجود دارد.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha