استاندار: ۱۸ میلیارد ریال برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی ایلامی تخصیص یافت

ایلام- ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه ۱۸ میلیارد ریال برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی ایلامی تخصیص یافته و به زودی پرداخت می شود، گفت: بهترین فضای برای تحویل افراد باسواد دارای مهارت به جامعه هنرستان‌ها و مدارس هنرهای زیبا هستند.

به گزارش ایرنا، "حسن بهرام نیا" روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام با محوریت برگزاری امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳، با اشاره به مصوبات نشست قبلی شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: ۱۸ میلیارد ریال که برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنایی مصوب شده بود پس از تایید در کمیته تطبیق فرمانداری به زودی پرداخت می‌شود.

اظهار کرد: برگزاری امتحانات نهایی خردادماه یک رقابت بین دانش آموزان است که بایستی شرایط به عدالت و مساوی در برگزاری این امتحانات در استان برای همه دانش‌آموزان فراهم شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی باید در برگزاری این آزمون پای کار باشند و با آموزش و پرورش همکاری کامل را داشته باشند، تصریح کرد: امسال سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی ۵۰ درصد در کنکور تاثیرگذار است و فراهم کردن شرایط لازم برای برگزاری امتحانات نهایی بسیار مهم است که باید بستر و شرایط برای دانش‌آموزانی که قصد آزمون کنکور را دارند ایجاد شود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به نقش پر رنگ هنرستان‌ها در توسعه و پیشرفت کشور، ابراز کرد: شرایط امروز ایجاب می‌کند که یک باسواد دارای مهارت را تحویل جامعه داد و بهترین فضا که می‌تواند این امر در آن محقق شود هنرستان‌ها و مدارس هنرهای زیبا هستند.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه نقش هنرستان‌ها در حوزه آموزش و پرورش باید پر رنگ شود، افزود: زیرساخت های لازم برای دانش آموزان و مهارت آموزان در سطح هنرستان‌های استان باید فراهم و رشته های مهارتی در سطح هنرستان ها باید متنوع و متناسب با آمایش سرزمینی باشد.

وی با تاکید بر اینکه هنرستان های متناسب با حوزه نفت و گاز در سطح استان باید راه اندازی شود، یادآور شد: با همکاری شرکت‌های نفتی و گازی در مهران و چوار هنرستان نفت ایجاد شود.

استاندار: ۱۸ میلیارد ریال برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی ایلامی تخصیص یافت

استاندار ایلام گفت: در هر منطقه و محلی که ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود لازمه صدور پروانه برای هر کارگزار، راه‌اندازی یک واحد آموزشی است که امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مصوب می‌شود که در جوار پروژه‌های کمتر از ۲۰۰ واحد هم باید یک واحد آموزشی فعال شود.

وی در خصوص بزرگ‌داشت مقام معلم و سال‌روز شهادت آیت‌الله مطهری، گفت: مراسم روز معلم به بهترین نحوه برگزار شود. رسالت معلمان، رسالت انبیا می‌باشد که با وجود همه کاستی‌ها و مشکلات برای تحول همه‌جانبه کشور همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرند.

استاندار ایلام با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش کلیدی در تمدن سازی دارد، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید در امر فرهنگ سازی که به تمدن بزرگ اسلامی منجر می شود بایستی مشارکت داشته باشند.

بهرام‌نیا یادآورشد: بعد از شورای تامین استان، مهم‌ترین شورا، شورای آموزش و پرورش است و مصوبات این نشست به‌صورت دقیق رصد و اجرا می‌شود.

براساس این گزارش، در این نشست استاندار ایلام از مدیرکل و مجموعه آموزش و پرورش استان در برگزاری کنگره اربعین و انتخابات قدردانی کرد.

فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان به صورت وبیناری در این نشست شرکت داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha