۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85437866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای برنامه‌های هفته هنر انقلاب با نگاه تحولی ضروری است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان با حوزه هنری برای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با نگاه تحولی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز یکشنبه در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: افتخار بزرگی که حوزه هنری کشور مفتخر به آن شده و باید آن را گرامی بداریم اینکه از سوی مقام معظم رهبری این حوزه به عنوان مرکز هنر انقلاب معرفی شد.

وی گفت: برگ زرینی برای حوزه هنری انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری در حوزه کاری و اختیارات خود عنوان کرده و روز شهادت سید مرتضی آوینی را به عنوان روز هنر انقلاب معرفی کردند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دبیرخانه هفته هنر انقلاب در حوزه هنری استان قرار دارد و هر سال مقارن با این هفته برنامه‌های مختلفی در استان پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

وی افزود: حوزه هنری استان اعتبار زیادی ندارد و دفاتر شهرستانی آن نیز محدود است اما وظایف و مسئولیت‌های وسیعی دارد که باید در مناسبت‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی همکاری و همراهی لازم را با این نهاد داشته باشند.

طالبی گفت: در حوزه‌های مختلف انقلاب آثار و هنرمندان فاخری داریم که در راس آن شهدا، جانبازان و ایثارگران قرار دارند، کسانی که با نثار جان خود بالاترین افتخارات را برای کشور به ارمغان آورده‌اند که هر چقدر به این موضوع پرداخته شود، کم است.

وی بیان کرد: مصوبات این جلسه مکتوب و به ادارات متولی ابلاغ می‌شود همچنین بعد از پایان هفته هنر انقلاب، عملکرد دستگاه‌های اجرایی به صورت گزراشی و تصویری باید به حوزه هنری استان و در شهرستان‌ها برای فرمانداری و سپس استانداری ارسال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: انتظار داریم تمامی دستگاه‌ها با انگیزه بالا و شوق ویژه در خصوص این موضوع اساسی، اصولی و پایه‌ای انقلاب اسلامی همکاری لازم را با حوزه هنری استان داشته باشند.

وی بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف شخصیتی و نظری شهید آوینی تاکید کرد و گفت: نسل جوان به ویژه دانشجویان باید با آثار برتر هنر انقلاب آشنا شوند.

طالبی افزود: با برپایی نمایشگاه‌ها، اکران فیلم، اجرای نمایش، نصب پوستر، اجرای تئاتر، شعرخوانی، داستان‌خوانی و سایر فعالیت ها در این هفته می‌توان این ظرفیت را برای قشر دانشجو فراهم کرد.

وی گفت: همچنین استفاده از ظرفیت و توان اساتید دانشگاهی و دانشجویان، برگزاری نشست‌های نظری پیرامون هنر انقلاب و مسابقات کتابخوانی در دستور کار دانشگاه‌های استان قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سالروز شهادت سید مرتضی آوینی زنگ هنر انقلاب در مدارس به صدا درآید و مختصری از زندگینامه این شهید به طرق مختلف در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رسانه ها برنامه‌های هفته هنر انقلاب را بیشتر مورد توجه قرار دهند افزود: لازم است هنرمندان انقلابی جوان و پیشکسوت استان در این هفته تجلیل شوند.

فضاسازی شهری و نامگذاری خیابان یا میدانی به نام شهید آوینی در شهرستان‌ها، دعوت از هنرمندان برتر در صدا و سیما و انعکاس اخبار ویژه به این مناسبت، تشکیل شورای هنرمندان جوان در رشته‌های مختلف هنری در حوزه ورزش و جوانان، تولید آثار هنری با موضوع سبک زندگی و ازدواج جوانان با محور فرزندآوری، معرفی شهدای هنرمند ورزشکار، تشکیل تیم ورزشی از هنرمندان، تجلیل از هنرمندان، اکران فیلم‌های جشنواره عمار، اجرای گروه‌های سرود و تئاتر، موسیقی مقامی از جمله مواردی بود که در این نشست پیشنهاد داده شد.

بازدید رایگان از موزه‌ها و اعمال تخفیف برای استفاده و بازدید از امکان گردشگری ویژه هنرمندان انقلابی، برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت شهید آوینی، معرفی کتاب برتر هنر انقلاب، شناسایی مولفان و هنرمندان انقلابی کارگر، حمایت از آثار تولیدی هنرمندان و برگزاری کارگاه‌های آشنایی با هنر انقلاب از دیگر پیشنهادات بود.

دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی (گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی) از ۲۰ تا ۲۷ فروردین‌ با مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و هنری در سراسر استان برگزار می‌شود.

۲۰ فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی (سال ۱۳۷۲) در تقویم رسمی کشور روز هنر انقلاب اسلامی نام دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha