۲۸۸ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های خراسان رضوی رفع تصرف شد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ۲۸۸ هکتار از زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌های این استان سال گذشته رفع تصرف شد.

محمدعلی نعمت نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع از سال ۱۳۹۰ تاکنون سه هزار و ۹۹۶ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها در استان خراسان رضوی رفع تصرف شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز حدود ۸۹ هکتار از زمین‌های حریم و بستر رودخانه های مشهد رفع تصرف شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌ها، لایروبی مسیل ها و رودخانه‌ها، نظارت بر بهره‌برداری از منابع مجاز و جلوگیری از حفر و بهره‌برداری چاه‌های غیر مجاز به منظور صیانت از منابع آبی در دستور کار این شرکت است.

نعمت نژاد افزود: در استان خراسان رضوی ۱۶ هزارو ۵۱۹ حلقه چاه آب فعال وجود دارد که ۱۰ هزار و ۱۰۰ حلقه از این تعداد چاه کشاورزی است.

طول رودخانه‌های اصلی داخل شهرهای خراسان رضوی ۳۳۴ کیلومتر و در خارج از شهرهای این استان ۲۸ هزار و ۲۶۹ کیلومتر برآورد شده است.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد که وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha