۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85438643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ سال زندان برای پدر و پسر شکارچی در چالوس

۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85438643
۲ سال زندان برای پدر و پسر شکارچی در چالوس

نوشهر- ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست چالوس از صدور حکم حبس تغزیری به مدت ۲ سال برای پدر و پسر شکارچی غیرمجاز از اهالی مرزن آباد این شهرستان خبر داد.

مرتضی سحر خیز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مدت یک ماه گذشته محیط بانان از منزل این افراد متهم لاشه یک راس کل وحشی، جمجمه، شاخ یک راس مرال وحشی تازه شکار شده در یکی از نقاط روستایی مرزن آباد این شهرستان کشف و ضبط کردند.

وی اظهار کرد : بلافاصله موضوع در دستور کار این نهاد قرار گرفته و پس از سیر مراحل قانونی و پرونده سازی در شعبه اول دادگاه عمومی بخش مرزن آباد متهمان احضار و درنهایت منجر به صدور رای محکومیت این افراد متهم با سابقه شد.

وی توضیح داد : آنچه در این حکم به آن اشاره شده این افراد متهم به محکومیت کیفری مدت ۲ سال حبس تعزیری و ضبط سلاح مجاز آنان به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ممنوعیت متهمان از حمل سلاح به مدت ۲ سال و جواز سلاح شکار آنان هم باطل شد.

۲ سال زندان برای پدر و پسر شکارچی در چالوس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست چالوس ضمن قدردانی از مسوولان دستگاه قضا بابت صدور زودهنگام حکم برای مجازات این افراد متهم گفت : امروز حفظ و مراقبت از گونه های وحشی یک وظیفه همگانی بوده و بنابراین محیط بانان محیط زیست، نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگاه قضا با این دسته افراد که بیرحمانه اقدام به شکار این حیوانات بی گناه در طبیعت که نقش بسیار مهم و اثرگذاری در اکوسیستم طبیعی و تنوع زیستی دارند مماشات نخواهند کرد.

۳۰ هزار هکتار از منطقه حفاظت‌ شده البرز مرکزی به همراه ۲ رودخانه حفاظت ‌شده سردآبرود به طول ۶۶ کیلومتر و چالوس به طول ۷۸ کیلومتر در شهرستان چالوس قرار دارد که زیستگاه مرال، پلنگ، خرس، شوکا، قرقاول و کل و بز است و گونه های گیاهان منحصر به ‌فرد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha