به حبابِ نگران لبِ شهرداری کرمان

 کرمان- ایرنا- شهرداری کرمان که در این دور، دومین شهردار منتخب خود را تجربه می‌کند، یکسال بیشتر فرصت فعالیت ندارد و حالا همین مهلت برای جبران عقب‌ماندگی‌های عمرانی، سبب شد تا یک عضو شورا، سخنانش در نخستین جلسه علنی امسال را با شعری از سهراب با مصرع «به حباب نگران لب یک رود قسم»، شروع کند که هم حال و هوای جلسه را شاعرانه کند و هم نشان دهد فرصت کوتاه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکصد و چهل و پنجمین نشست علنی شورای شهر کرمان، محل بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات گوناگونی بود؛ از ضرورت توجه به عقب‌ماندگی های عمرانی تا ضرورت تکریم ارباب رجوع، تسریع در طراحی میدان آزادی و اجرای طرح جهاد آسفالت.

البته در این جلسه طی روز دوشنبه ۲۰ فروردین، موضوعات مختلفی از جمله اعتراض به رییس صداوسیما به علت برخی سکانس های سریال نون خ نیز مطرح شد که در گزارش دیگر ایرنا به شرح زیر می توانید مطالعه کنید:

اعتراض اعضای شورای شهر کرمان به جبلی

اما صرف‌نظر از گلایه‌ها به سریال نون خ، عقب ماندگی های عمرانی نیز مورد تاکید قرار گرفت؛ رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان که صحبت‌های خود را با خواندن شعری از سهراب آغاز کرد در این زمینه گفت: از زحمات مجموعه شهرداری در همه سطوح طی ایام نوروز تشکر می‌کنم اما در سال جاری که آخرین سال فعالیت این دوره از شورا محسوب می شود هنوز کارهای زیادی بر زمین مانده است.

به حبابِ نگران لبِ شهرداری کرمان
منصور ایرانمنش

منصور ایرانمنش ادامه داد: در بحث‌های عمرانی سطح شهر عقب‌ماندگی های زیادی داریم و به نوعی با تامین اعتبار پروژه‌ها باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا در یک سال باقیمانده شورا به اتمام برسند.

محسن تویسرکانی شهردار منتخب و سرپرست شهرداری کرمان هم گفت: حرکت‌هایی که در ایام نوروز انجام شد حداقل کاری بود که انجام دادیم زیرا این شهر ظرفیت‌های زیادی دارد.

وی ادامه داد: یکی از آفت‌های موجود در دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شهرداری فرصت‌سوزی است و ما باید از لحظه‌ها استفاده کنیم.

به حبابِ نگران لبِ شهرداری کرمان
محسن تویسرکانی

شهردار منتخب کرمان با اشاره به اینکه در ایام نوروز پروژه‌های عمرانی شهر کرمان در فرصت برنامه‌ریزی شده انجام و اِلمان‌های پیش‌بینی شده نیز نهایی شد، تصریح کرد: اقدامات تعمیراتی در حوزه جدول گذاری در طول سال نیز ادامه پیدا خواهد کرد و منوط به ایام نوروز نیست.

وی بیان کرد: جهاد آسفالت نیز انجام خواهد شد تا بخشی از رسالت‌های خود را در قبال شهر انجام داده باشیم.

تکریم ضعیف ارباب رجوع

اما تکریم ارباب رجوع از دیگر موضوعاتی بود که اعضای شورا به آن اشاره داشتند و از شهرداری خواستند در سال جدید به آن توجه ویژه‌ای شود.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان در همین زمینه بیان کرد: در بحث تکریم ارباب رجوع باید فرایندهایی که مردم در مراجعه به شهرداری دارند کوتاه شود و تغییری محسوس پیدا کند؛ در این زمینه شهرداری تعامل خوبی با سازمان نظام مهندسی داشته باشد زیرا بسیاری از فرآیندهای طولانی به این تعامل مربوط می‌شود و مردم همه چیز را از چشم شهرداری می‌بینند.

به حبابِ نگران لبِ شهرداری کرمان

فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان هم بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: خداوند حقوق خود را در حقوق مردم قرار داده است، تکریم ارباب رجوع به‌واقع در شهرداری ضعیف است و آنگونه که باید باشد نیست.

وی پیشنهاد کرد: در سال جدید مامورانی غیرمحسوس در شهرداری گذاشته شود تا وضعیت تکریم ارباب رجوع را بررسی کنند.

توجه به مقوله های فرهنگی

البته دیگر موضوعات فرهنگی هم در این نشست شورا مطرح شد و مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در بحث حجاب گفت: یکی از مسائل مهمی که دامنگیر ما شده مساله حجاب است و خطاب به شهردار ادامه داد: در شهرداری مناطق از حضور افراد بی حجاب و بد حجاب جلوگیری شود.

طراحی میدان آزادی

محمدامین شمسی رییس کمیسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان نیز در بخش دیگر جلسه به ۲ موضوع طراحی میدان آزادی این شهر و ساخت موزه شهدای ۱۳ دی اشاره کرد و افزود: بحث طراحی میدان آزادی شهر کرمان بیش از یکسال در حال بررسی است و می‌خواهیم این مهم در دستور کار قرارگیرد تا زودتر به نتیجه برسد زیرا این میدان یکی از میدان‌های تاریخی و به یادمانی شهر است.

وی خاطرنشان کرد: سرعت اتفاقات در ایجاد موزه شهدای ۱۳ دی کرمان نیز پایین است و تقاضا داریم بر این موضوع تمرکز ویژه شود.

اتفاقات فرهنگی شهر کرمان

محمد بابایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان نیز در این نشست به ۲ اتفاق فرهنگی شهر کرمان در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: نصب پرچم‌های شهری در سطح شهر اتفاق خوبی است که باید در مکان‌های متعددی از شهر نصب شود.

وی ادامه داد: برگزاری محفل قرآنی در مسجد جامع کرمان نیز از اتفاقات خوب فرهنگی شهر کرمان در ماه مبارک رمضان بود.

عدالت در شهرداری

موضوع ضرورت رعایت عدالت هم در این نشست شورا مطرح شد و رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان گفت:رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان در بحث عدالت نکات بسیار مهمی را مطرح کردند؛ ما هم در شهرداری درگیر موضوع عدالت هستیم، در طرح پیشران نوروزی اقدامات خوبی صورت گرفت که بخش عمده‌ای از آنها توسط نیروهای شرکتی انجم شد و باید توجه ویژه‌ای به آنان شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha