۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85438675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴۰ دانش‌آموز اصفهانی به سفر عتبات عالیات اعزام می‌شوند

اصفهان – ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان از اعزام ۲۴۰ دانش‌آموز دختر و پسر این استان به سفر عتبات عالیت پس از پنج سال وقفه خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهدی نم‌نبات روز دوشنبه در جلسه‌ای با مسوولان اداره‌کل حج و زیارت اصفهان افزود: در این راستا ۶ کاروان شامل سه کاروان ویژه پسران و سه کاروان ویژه دختران دانش‌آموز از مدارس سراسر استان عازم عتبات عالیات می‌شوند.

وی اظهار داشت: این سفر معنوی از ۲۷ خرداد تا ۱۷ تیرسالجاری و پس از برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اینکه این برنامه زیر نظر سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود، گفت: در زمان حاضر فرآیند ثبت‌نام و پذیرش دانش‌آموزان پایه‌های هشتم تا دوازدهم در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت کاروان را یکی از مدیران سازمان حج و زیارت که در آموزش و پرورش حضور دارد و با شرایط اردویی در این سفر آشناست عهده‌دار است.

نم‌نبات افزود: حضور روحانی، مداح و مربیان رسمی آموزش و پرورش از جمله تمهیداتی است که برای این اعزام در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: تیم فرهنگی مستقر شده برای کاروان‌ها برنامه‌های فرهنگی مختلفی را ویژه دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده و اجرا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: دانش‌آموزان یک ‌سوم هزینه اعزام را پرداخت می‌کنند و مابقی هزینه را بصورت وام قرض‌الحسنه و در ۱۰ قسط بدون کارمزد پرداخت خواهند کرد.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان اعزامی از سراسر استان اصفهان و با اولویت زیارت اولی‌ها هستند که بصورت متمرکز از اصفهان به عتبات‌عالیات اعزام خواهند شد.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر حدود یک میلیون دانش آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha