۳۰ زندانی جرائم غیرعمد پارسال در آستارا آزاد شدند

آستارا - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا گفت: ۳۰ زندانی جرائم غیر عمد طی سال گذشته با کمک خیرین و انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه و غیره در این شهرستان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا یاسر همدمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال ۱۴۰۲ مبلغی بیش از ۲۰ میلیارد ریال توسط خیران، ستاد دیه استان گیلان و انجمن حمایت از زندانیان آستارا جمع آوری شد ضمن آنکه ۳۰ میلیارد ریال نیز توسط شاکیان گذشت شد و در مجموع این ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ زندانی جرایم غیر عمد و مالی با بدهی ۲۰ میلیارد تومان در زندان شهرستان به سر می برند و در انتظار کمک خیرین هستند، گفت : باید برای آزادی این زندانیان زمینه سازی و تلاش شود.

وی با اشاره به ضرورت نگاه اصلاحی و تربیتی و همچنین توجه به خانواده زندانیان بیان کرد: دیدگاه زیبای شهید اسدالله لاجوردی که ستاد دیه کشور را تاسیس کرد؛ در حوزه کمک‌رسانی به زندانیان غیرعمد زمینه ارائه کمک‌های شایسته ای به جامعه را فراهم آورده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر مرزی آستارا ادامه داد: بی شک نیکی و کمک به افراد نیازمند به پیوند و انسجام اجتماعی کمک کرده و در جامعه آرامش و ثبات ایجاد می کند.

همدمی تصریح کرد: یکی از جلوه های بسیار مهم و ارزشمند انسانی، احسان به دیگران است اما معنی احسان فراتر از مفهوم اخلاقی آن است؛ احسان معانی و تعابیر متعددی داشته و در چهار مصداق می‌توان به مبانی احسان اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان آستارا تاکید کرد: برخی افراد در جامعه داوطلبانه به نیازمند کمک می کنند که آن ها در ابتدا با این اقدام خیر به خود و خانواده و جامعه کمک کرده‌اند.

همدمی گفت: برخی افراد محکوم به حبس نیستند بلکه زندان رفتن آن ها به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی است که خوشبختانه در آستارا خیران هرساله در این ایام پربرکت با کمک های خود، زمینه آزادی بخش قابل توجی از بدهکاران جرایم غیر عمد را فراهم می‌کنند.

وی افزود: خیران آستارا همواره در کار خیر پیش قدم بوده‌اند و امسال نیز با حمایت شان زندانیان جرایم غیر عمد آزاد خواهند شد.

در مراسم گلریزان شب گذشته در آستارا خیران سه میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال برای آزادی زندانیان مالی غیرعمد مشارکت و کمک کردند تا زمینه آزادی زندانی های ناتوان از پرداخت دیه و بدهی های مالی فراهم شود.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha