دستبند پلیس هرمزگان بر دستان اخلالگران نظم عمومی

بندرعباس - ایرنا - رییس پلیس امنیت عمومی هرمزگان گفت: هشت نفر از اخلال‌گران نظم عمومی در استان با اقدام ویژه ماموران پلیس امنیت عمومی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سرهنگ مهدی بشارتی روز دوشنبه در تشریح این خبر افزود: طرح ضربتی ارتقای امنیت اجتماعی و ایجاد امنیت پایدار در محلات با هدف برخورد مخلان نظم عمومی، مجرمان و متهمان تحت تعقیب و فراری در قالب طرح محله محور به مدت ۴۸ ساعت در سطح استان اجرا شد.

وی بیان کرد: در این طرح در چند عملیات ضربتی و جداگانه در مجموع هشت نفر از مخلان نظم عمومی و اراذل و اوباش که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کردند، دستگیر شدند.

این مسئول انتظامی هرمزگان همچنین با بیان این که در این طرح از تعداد ۱۱۰ نفر از اقشار آسیب زا نیز دعوت و جهت عدم بزه، تعهدات لازم اخذ شد، اظهار کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سرهنگ بشارتی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد سوء امنیتی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و پاکسازی محل اقدام گردد.

سرهنگ بشارتی خاطرنشان کرد: برابر ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، هرکس به وسیله چاقو یا هرنوع سلاح دیگر تظاهر یا قدرت نمایی کند و یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha