کار دهدار برای کسب سهمیه المپیک سخت شد

تهران- ایرنا- با برگزاری رقابت‌های گروه B دسته ۱۰۲ کیلوگرم شرایط برای رسیدن رضا دهدار به سهمیه المپیک پیچیده‌ شد.

به گزارش ایرنا، جام جهانی وزنه‌برداری به عنوان آخرین گزینشی بازی‌های المپیک پاریس از ۱۳ فروردین آغاز و تا ۲۳ همین در شهر پوکت تایلند برگزار می‌شود.

امروز (دوشنبه) در پایان رقابت‌های گروه B دسته ۱۰۲ کیلوگرم داوران‌بیک حسن‌بایف از ترکمنستان و دان اوپلوگی از ساموآ با ثبت رکوردهای مجموع ۳۹۲ و ۳۹۱ کیلوگرم به رده‌های هشتم و دهم رنکینگ کسب سهمیه المپیک صعود کردند تا رضا دهدار به رده یازدهم برود.

دهدار که ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز در شهر پوکت تایلند به روی تخته می‌رود در بهترین حالت می‌تواند با ثبت رکورد مجموع ۳۹۳ کیلوگرم سهمیه خود را قطعی کند.

اما قطعی شدن این سهمیه به رکورد حریفان در گروه A این دسته المپیکی گره خورده است. در این گروه وزنه‌بردارانی از چین‌تایپه، کلمبیا و تایلند مدعی رسیدن به جمع ۱۰ نفر برتر هستند.

در لانگ لیست دسته ۱۰۲ کیلوگرم هوان هوآلیو از چین با ۴۰۴ کیلوگرم، فارس الباخ از قطر، اکبر ژورائف از ازبکستان و تسیخانتسو از بلاروس با ۴۰۰ کیلوگرم سهمیه خود را قطعی کردند.

رضا دهدار در مسابقات جهانی سال ۲۰۲۲ کلمبیا با ثبت مجموع ۳۹۰ کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی رسید اما در دیگر گزینشی‌های المپیک عملکرد چشمگیری نداشت. در این دسته نفراتی مانند سیدرسول معتمدی و مهدی کرمی هم مدعی رسیدن به المپیک بودند که اعزام نشدن آنان به رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام جهانی تایلند موجب شد تا المپیک برای آنان پایان یافته تلقی شود.

سهراب مرادی دیگر مدعی این دسته تیرماه سال ۱۴۰۲ از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha