۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85439035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروهای مسلح ایران با تکیه بر سلاح ایمان از هیچ دشمنی هراس ندارند

دزفول – ایرنا - امام جمعه دزفول گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی زیر پرچم ولایت فقیه با تکیه بر سلاح ایمان در برابر هیچ دشمنی هراس ندارند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور روز دوشنبه در بیست و پنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی در سالن مرکز فرهنگی دفاع قدس دزفول استمرار حرکت در مسیر تحقق آرمان های انقلاب را ضروری دانست و ادامه داد: هر کس از خدا ترسید،‌ دیگر از هیچ چیزی هراس نخواهد داشت.

وی با برشمردن سجایای اخلاقی شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: شجاعت کم نظیر در میدان نبرد و خضوع در محراب عبادت از جمله ویژگی های صیاد شیرازی بود.

امام جمعه دزفول اضافه کرد: این شهید بزرگوار با وجود داشتن بالاترین درجه‌ها و مسوولیت‌های نظامی در مقابل خدا و در هنگام عبادت خاضع بود که این خضوع در برابر درگاه الهی، صیاد شیرازی را به صیاد و محبوب دل ها تبدیل کرد.

شهید صیاد شیرازی، امیر جهاد با نفس بود
فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول با بیان اینکه شهید صیادشیرازی به تنهایی یک ملت و از بزرگ مردان میدان ایثار و شهادت بود، گفت: این شهید سرافراز، امیر جهاد با نفس بود که از پیش از انقلاب تا لحظه شهادت عمر خود را صرف خدمت به اسلام و انقلاب کرد.

سرهنگ زرهی ستاد علی زنگنه ادامه داد: امیر سپهبد صیاد شیرازی دارای اندیشه های ژرف نظامی، ویژگی‌های بارز فرماندهی و از مصادیق مدیریت جهادی بود که زندگی و سبک مدیریت و فرماندهی این شهید هم اکنون به دانشجویان افسری آموزش داده می‌شود.

وی یکی از ابتکارات صیادشیرازی در سال‌های قبل از انقلاب را ایجاد هسته‌های مقاومت در میان نیروهای نظامی و برقراری ارتباط با نیروهای انقلابی دانست و گفت: فعالیت‌های شهید صیاد شیرازی موجب شد تا پیش از انقلاب دستگیر و زندانی شود ولی با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد شد.

سرهنگ زنگنه اظهارکرد: شهید صیادشیرازی پس از انقلاب با همکاری حضرت آیت الله خامنه ای، ساماندهی و انسجام بخشی به ارتش از هم پاشیده به واسطه انقلاب را به عهده گرفت و در این زمینه نقش کلیدی در بازسازی ارکان ارتش پس از انقلاب داشت.

وی امیر صیاد شیرازی را یکی از طراحان برجسته عملیات های نظامی ارتش دانست و افزود: شهید سپهبد با طرح ریزی عملیاتی توانست محاصره شهرهای سنندج، پادگان مریوان و سقز به دست گروهک های مسلح را در هم بشکند.

فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول گفت: امیر سپهبد صیاد شیرازی یکی از اصلی ترین طراحان عملیات های بزرگی چون ثامن الائمه، فتح المبین، بیت المقدس و طریق القدس بود که با وجود مجروحیت، میدان نبرد را ترک نکرد و در روزهای پایانی جنگ نیز با طراحی و اجرای عملیات بی نظیر مرصاد، تومار منافقان کور دل را در هم پیچید.

به گزارش ایرنا، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ در مقابل منزل مسکونی خود در تهران مورد هدف عناصر ضد انقلاب قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha