مهدوی: نتیجه‌گرایی آفت فوتبال ماست/ تیم‌های لیگ برتری از بازیکنان جوان، بیشتر استفاده کنند

تهران-ایرنا- بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: واقعا متاسفم که این روزها به جای سازندگی و جوان‌گرایی، باشگاه ها تنها به نتیجه فکر می کنند.

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص عدم جوان‌گرایی در تیم ملی و تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران اظهار داشت: متاسفم که این موضوع را در لیگ مشاهده می کنم. میانگین سنی بازیکنان بالا رفته است و دلیل عمده آن تنها تمرکز باشگاه‌ها بر نتیجه‌گرایی است. مدیریت باشگاه‌ها به خوبی مطلع هستند که مربی جوانگرا ابتدا با چالش‌های بسیاری مواجه است و به زودی نتیجه قابل قبول را کسب نخواهد کرد.

وی ادامه داد: رویکرد جوانگرایی ابتدا تاوان و هزینه‌هایی دارد و به کارگیری بازیکن جوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است که نتیجه آن در آینده معلوم می‌شود به همین علت سازندگی تیم را اولویت خود نمی‌دانند و مربیان در لیگ با استفاده از بازیکنان باتجربه که حساب خود را پس داده اند تنها به امتیاز گیری و وضعیت جال حاظر تیم در جدول فکر می کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره حضور بازیکنان پایه در ترکیب تیم‌های لیگ برتری تصریح کرد: زمانی که من در تیم بهمن بازی می‌کردم، 5 بازیکن زیر 21 سال جذب تیم بزرگسالان شدند. همچنین در گذشته باشگاه‌ها حمایت بیشتری از جوانان می کردند. ما باید مثل لیگ‌های مطرح خارجی از بازیکنان جوان بهره ببریم.

مهدوی در خصوص تیم امید گفت: تیم امید نیز به همین شکل است، از آخرین صعود این تیم به المپیک نیم قرن می گذرد. این مسئله نشان می‌دهد رویکرد فعلی نتیجه‌ای به دنبال ندارد. تیم امید باید برنامه‌ ریزی داشته باشد. این مهم با حضور در اردو و تورنمنت های مختلف میسر خواهد شد و مدیریت در رده امید به علت سن طلایی بازیکنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بازیکن سابق تیم های استقلال و پرسپولیس در مورد عملکرد بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر تصریح کرد : من همیشه در صحبت های خود متذکر شدم که بازیکن خارجی باید چند سر و گردن از بازیکن داخلی بالاتر باشد وگرنه جذب این بازیکنان توجیهی نخواهد داشت. این اواخر بازیکن‌های خوب و باکیفیتی مثل کوین یامگا و یورگن لوکادیا به لیگ ایران آمدند؛ اما به طور کلی این لیگ، فرسایشی است و مسابقات جذابی را شاهد نیستیم. موضوعی که خیلی در زمین به چشم می‌خورد حواشی تیم‌هاست. امیدوارم مثل لیگ‌های حرفه ای و سطح اول جهان، ابتدا فرهنگ سازی صورت بگیرد و از سرمایه جوان و بااستعداد در تیم‌های بزرگسالان نیز استفاده شود.

وی در خصوص انتصاب حسین عبدی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان و حضور احتمالی یحیی گل محمدی در تیم ملی امید خاطرنشان کرد: عبدی از دوستان نزدیک من و از مربیان فهیم، فنی و بازیکن‌ساز است. به نظرم بهترین گزینه برای هدایت تیک ملی جوانان است. یحیی هم از سرمربیان بزرگ و با سابقه کشورمان است که فکر نمی‌کنم هدایت تیم ملی امید را بر عهده بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha