۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85439133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: شعر از جمله ابزار در مقابله با جنگ شناختی دشمن است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: بیان واقعیت ها و رویدادها به زبان شعر از جمله ابزار در مقابل جنگ ترکیبی و شناختی دشمن است ضمن آنکه شعر با برانگیختن حس معنویت پیام و محتوا را به طریقی اثرگذارتر منتقل می کند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز دوشنبه در همایش شعر " سوگواره غزه " که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: شعرا از طریق درکنار هم قرار دادن واژگان، شعری ناب می سرایند که تاثیر گذاری آن بر روی مخاطب چند برابر سایر ابزارهای مقابله ای در جنگ رسانه ای دشمن است، خیرخواهان و بدخواهان کشور پیامی را که شما به زبان احساس منتقل می کنید، دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: امروز باید وقایع غزه که تراژدی غمبار و غمناکی است و نیز فلسطین که گرفتار در چنبره جنایتکاران صهیونیست و استکبار جهانی است، استعمارگرانی مانند انگلیس که ردپای دخالتهای آنها در تاریخ کشورها ماندگار شده است همه و همه باید برای نسل های آینده بازگو شود.

وی با تقدیر از شاعرانی که در وصف مقاومت مردم فلسطین و شهدای غزه شعر سروده اند، گفت: اقدام شما در به تصویر کشیدن مظلومیت کودکان غزه قابل ستایش و تقدیر است، شما توانستید آنچه در آن سرزمین می گذرد با زبانی متفاوت و رسا بیان کنید.

عباسی ادامه داد: باید از شعر برای آموزش کودکان و نوجوانان نیز بهره گرفت تا شاعرانی در این سرزمین پرورش یابند که همچون سایر ادبا و شاعران نامدار زبان فارسی به چهره ای ماندگار در آسمان ادبیات کشور بدل شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در استان گیلان نخبگان فرهنگی و هنری و شاعران بسیاری داریم که در سراسر گیلان پراکنده هستند، گفت: باید آنها را در شهرستان های مختلف شناسایی کنیم لذا نیاز است جلساتی با شاعرانی که با گویش ها و قومیت های مختلف شعر می سرایند برگزار کرده و این گنجینه ها برای آیندگان این سرزمین شناسایی، حفظ و نگهداری شوند.

وی خواستار چاپ کتابی از شعرهای شاعران گیلانی در همدردی با مردم مظلوم فلسطین شد و افزود: این کتاب یک پله و بنا برای ادامه این مسیر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در همایش شعر " سوگواره غزه " هدف از برگزاری آن را گرامیداشت شهدای غزه و جبهه مقاومت و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه عنوان و اظهار کرد: در مراسم امروز ۱۴ شاعر مطرح استانی شعرخوانی کردند و همدردی خود را با مردم مظلوم فلسطین و غزه نشان دادند.

امیرحسین طاهری در ادامه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت : عمق قساوت صهیونیست‌ها از یک سو و مظلومیت مردم فلسطین به ‌ویژه کودکان و زنان از سوی دیگر قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و بیان شعری راهکاری برای نشان دادن درد و رنج و ظلم روا شده به این مردم مظلوم است.

وی تصریح کرد: در این مراسم از پوستر قرارگاه شهید آوینی رونمایی می شود که طرح هایی برای تقویت فرهنگی استان دارد و برنامه هایی با محوریت امید آفرینی و آموزش در راستای فرهنگ انقلاب اسلامی منطبق با اهداف و آرمانهای انقلاب در حوزه های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی اجرا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تقویت بنیه فرهنگی شهرستانها، شورای فرهنگ عمومی، حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری نیز در این قرارگاه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در این مراسم بهرام مژدهی، پونه نیکوی، سجاد حقیقت شناس، سیده مریم اسداللهی، معتمد، آرش پورعلی زاده، رضا مرادی، طیبه عباسی، محمدرضا بازرگانی، نوریه گیتی بین، مرتضی احمدی سراوانی، نجمه پورملکی، فهیمه ایمانی و رضا نیکوکار شعرخوانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha