۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85439189
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی معرفی شد

بیرجند - ایرنا - "مهدی جعفری" با حکم استاندار خراسان جنوبی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری منصوب و معرفی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در متن حکم جواد قناعت خطاب به مهدی جعفری که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است: نظر به تعهد، توانمندی و تجربیات جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تعیین می‌شوید.

امید است با توکل به خداوند متعال، ضمن تلاش در راستای ایجاد هماهنگی و تعامل با تمامی نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های کشوری و لشکری بهره‌گیری از استعدادها و توانمندی نیروهای لایق، دلسوز و کارآمد، با اتخاذ تدابیر مناسب در مسیر تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، اندیشه‌های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌ العالی) و برنامه‌های دولت سیزدهم تلاش کرده و در انجام وظایف محوله برای تحقق اهداف سازمانی و ماموریت‌های حوزه اقتصادی موفق و موید باشید.

پیش از این جواد اشرفی به مدت دو سال معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بود و مهدی جعفری نیز ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی را بر عهده داشت.

امروز (دوشنبه) در مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی از خدمات معاون سابق استاندار قدردانی و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری معرفی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی در این مراسم گفت: خروجی شعار سال باید ایران قوی تر از گذشته در عرصه داخلی و اقتصاد جهانی باشد.

ناصر ناصری با اشاره به اینکه ۱۶ سال است مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال تاکید و تمرکز ویژه ای بر موضوعات اقتصادی دارند افزود: علیرغم همه اتفاقات خوب و مثبتی که در بعد داخلی و بین‌ المللی اقتصاد ایران رخ داده اما همچنان نیازمند کار و تلاش بیشتری هستیم لذا توجه به این موضوع باز هم در کانون توجه ایشان قرار گرفته است.

وی گفت: در دو سال فعالیت دولت سیزدهم و در سال "مهار تورم و رشد تولید" شاهد توفیقاتی در هر دو بخش شعار سال بودیم و در زمینه مهار و کنترل تورم توفیقات و موفقیت هایی داشتیم، علیرغم همه نکات منفی که متأسفانه ناآگاهان داخلی و ایادی استکبار در خارج کشور مطرح می‌کردند که ایران ابر تورم را شاهد خواهد بود اما تورم به نصف کاهش یافت.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درخصوص رشد تولید توفیقات خوبی داشتیم، اظهار کرد: واحدهای راکد و نیمه تعطیل شروع به فعالیت مجدد کردند از طرف دیگر پیگیری هایی برای تاسیس و ایجاد صنایع بزرگ شد و در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داد.

وی گفت: امسال که با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده به مراتب سطح اهمیت کار افزایش یافته است و آحاد مردم دعوت شده اند که شعار سال تحقق یابد.

ناصری با بیان اینکه "جهش"  کلیدی ترین واژه در شعار سال است، خاطرنشان کرد: اتفاقات خوب، مثبت و رو به جلویی در کوتاه مدت با توان همه مردم در عرصه اقتصاد و تولید رخ خواهد داد.

وی با اشاره به چهار پیش شرط و مؤلفه اصلی برای تحقق شعار سال گفت: اولین پیش شرط توجه به زیرساخت‌های حوزه تولید است و نکته ای که نباید از آن مغفول شویم، این است که ناترازی ها را در عرصه انرژی مدیریت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی افزود: بخش تولید به واسطه ناترازی گاز در زمستان و ناترازی برق در تابستان با مشکل مواجه می شود که باید مدیریت شود تا تولید پایدار و مستمر همچنین با کیفیت داشته باشیم.

وی پیش شرط دوم را تامین تسهیلات ارزان قیمت عنوان کرد و گفت: تسهیلاتی باید به گونه ای اعطا شود که حداقل انحراف از تولید را داشته باشد.

ناصری پیش شرط سوم را توجه و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه در اقتصاد عرضه و تقاضا را داریم لذا باید هم به طرف تولید کننده و هم به سمت مصرف کننده توجه داشته باشیم.  

وی ادامه داد: پیش شرط چهارم توجه به سرمایه انسانی است چرا که نیروی انسانی توانمند، کارآمد، متعهد و متخصص می تواند نقش کلیدی در تحقق سیاست های نظام همچنین شعار سال داشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: خروجی شعار سال باید تحقق  ایران قوی تر از گذشته، چه در عرصه داخلی چه جایگاه آن در اقتصاد جهانی و سایر عرصه های بین المللی باشد.

وی با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال و رشد اقتصادی همدلی، همگرایی و هم افزایی نیاز دارد تصریح کرد: اهمیت حوزه اقتصادی استانداری نیازمند این است که  بین دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های اقتصادی هماهنگی لازم را ایجاد کند و از توان و ظرفیت همه دستگاه ها استفاده شود.

ناصری با تاکید بر ضرورت حذف نگاه های بخشی و کوتاه مدت متذکر شد: باید نگاه توسعه ای را تقویت و از همه ظرفیت ها داخل و خارج  استان استفاده کنیم تا در آینده نه چندان دور شاهد توسعه و پیشرفت بیش از پیش خراسان جنوبی باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha