محدودیت‌های ترافیکی نماز عید فطر/ ۹۱۰ پایگاه جمع‌آوری زکات در هرمزگان مشخص شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان و دبیر شورای زکات استان در خصوص نحوه جمع‌آوری زکات فطریه گفت: ۹۱۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در مصلی‌ها، محل برگزاری نماز عید سعید فطر، مراکز نیکوکاری و مساجد سطح استان مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، عید سعید فطر یکی بزرگترین اعیاد اسلامی است که به دلیل اهمیت و عظمت خاص آن، در روایات اسلامی برای این روز دعاها و اعمال خاصی ذکر شده و در قرآن کریم نیز آیاتی در اهمیت و پرداخت زکات فطریه در این روز بزرگ آمده است.

حمید باسره روز سه‌شنبه افزود: پرداخت زکات فطریه به شیوه حضوری و الکترونیکی پیش‌بینی شده که در سالجاری به‌منظور تسریع و سهولت در جمع‌آوری زکات فطریه، امکان پرداخت آن از طریق دستگاه‌های کارتخوان هوشمند نانوایی‌های سطح استان نیز فراهم شده است.

وی اظهار کرد: مردم نوع دوست می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۵*۰۷۶*۸۸۷۷* و یا واریز به شماره کارت‌های مجازی شامل فطریه عام ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۶۰۱ ، فطریه سادات ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۸۷۷ ، کفاره غیرعمد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۱۴۲ و کفاره عمد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۴۱۹ نسبت به پرداخت زکات فطره خود اقدام کنند.

دبیر شورای زکات هرمزگان در خصوص مصرف زکات نیز یادآور شد: بلافاصله پس از جمع آوری زکات فطریه در کوتاه ترین زمان ممکن و حتی الامکان در همان روز و با همکاری بانک های عامل وجوهات زکات فطره به حساب نیازمندان واقعی در استان هرمزگان که توسط کمیته امداد از قبل شناسایی شده اند واریز خواهد شد.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی نماز عید فطر در بندرعباس

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی بندرعباس نیز محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت نماز عید فطر در این شهرستان را اعلام کرد.

سرهنگ نقی حیدری بیان کرد: برای برگزاری مراسم نماز عید فطر در بندرعباس از ساعت پنج صبح روز چهارشنبه، محدودیت‌ های ترافیکی تردد و پارک در بلوار شهید مطهری به سمت بیمارستان شریعتی و بلوار ناصر از بوستان بانوان تا تقاطع ناصر، رفت و برگشت و همچنین تمامی معابر منتهی به این بلوارها در محدوده یادشده تا پایان مراسم اعمال می‌شود که رانندگان می‌توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

وی از عموم شهروندان به‌ویژه رانندگان وسایل نقلیه خودرویی خواست با رعایت محدودیت‌های ترافیکی، به‌منظور باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اقامه نماز عید فطر با پلیس نهایت همکاری لازم را داشته باشند و برای شرکت در مراسم حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

محل برپایی نماز عیدفطر در بندرعباس

مسئول ستاد برگزاری نماز عید فطر بندرعباس نیز گفت: نماز عید سعید فطر در بندرعباس به امامت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در ضلع شمالی مسجد جامع (در قسمت پارکینگ) اقامه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید فاطمی در خصوص اعلام برنامه نماز عید اظهار کرد: برنامه های نماز عید سعید فطر در بندرعباس صبح روز عید همزمان با طلوع آفتاب و همراه با قرائت قرآن و دعای پرفیض ندبه توسط مداح اهل بیت(ع) اسماعیل تذرو، بیان احکام شرعی آغاز و بعد از آن اقامه نماز عید سعید فطر همراه با ایراد خطبه‌های نماز عید فطر توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده برگزار می‌شود.

وی بیان کرد : نمازگزاران برای شرکت در این برنامه سجاده، مُهر و زیرانداز را همراه خود داشته باشند و همچنین صندوق‌های دریافت زکات فطریه در اطراف محل برگزاری نماز عید جانمایی شده است.

این مسئول اظهار کرد: بعد پایان خطبه‌های نماز عید سعید فطر، اتوبوس‌های سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس برای استفاده عموم مومنین نمازگزار فراهم است.

و اما میزان زکات فطریه در هرمزگان

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه میزان زکات فطریه در هرمزگان براساس قیمت‌های بازار و متفاوت از سایر استانها است، گفت: میزان زکات فطریه در این استان با قوت غالب گندم برای هر نفر ۷۲۰ هزار ریال، برنج غیرایرانی یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار یال به ازای هر نفر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده افزود: برای افرادی که به علت عذر موجه شرعی مانند بیماری یا بارداری نتوانسته اند روزه ماه مبارک رمضان را بگیرند، مبلغ کفاره روزه به ازای هر روز ۲۰۰ هزار ریال است و برای افرادی که بدون عذر موجه و عامدانه روزه نگرفته اند، نیز کفاره هر روز ۱۲ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: زمان پرداخت زکات فطریه از غروب شب عیدفطر تا قبل از اذان ظهر روز عید فطر است و بنا بر فتوای رهبر معظم انقلاب احتیاط واجب برای زمان پرداخت تا قبل از نماز عید فطر است یا اینکه حداقل برای پرداخت جدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha