۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبر: 85439784
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری شرکت ژاپنی روی تولید تراشه

تهران- ایرنا- شرکت تولید تراشه ژاپنی برای توسعه کارخانه‌های تولید نیمه‌رسانا در این کشور، بیش از نیم میلیارد سرمایه‌گذاری کرده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ این کارخانه‌ها به تولید انبوه برسد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، شرکت سازنده مواد اولیه نیمه رسانای ژاپنی موسوم به شین اتسو کمیکال (Shin-Etsu Chemical)، روز سه‌شنبه اعلام کرد: در تلاش برای تقویت زنجیره تامین تراشه‌های کشورش، حدود ۸۳ میلیارد ین (۵۴۵ میلیون دلار) در کارخانه‌ای در استان گونما سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این کارخانه مواد لیتوگرافی را برای استفاده در تراشه‌سازی تولید خواهد کرد و فاز اول سرمایه‌گذاری تا سال ۲۰۲۶ تکمیل می‌شود زیرا شین اتسو کمیکال به دنبال افزایش تقاضای مشتریان و تنوع بخشیدن به تولیدات خود است.

به گزارش ایرنا، سهم ژاپن از بازار تراشه، اکنون به حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده و با وجود اینکه ژاپن تولیدکننده بزرگ تجهیزات و مواد تراشه‌سازی مانده، اما صنعت تراشه این کشور، اعتبار داخلی خود را از دست داده است.

ژاپن که شاهد کاهش سهم خود از بازار نیمه رسانای جهانی از ۵۰ درصد در اواخر ۱۹۸۰ به ۱۰ درصد در حال حاضر بوده است، سعی دارد ارزش فروش تراشه های ساخته شده در کشور را تا ۲۰۳۰ میلادی به ۱۵ هزار میلیارد ین برساند و برای این منظور از مشوق های سرمایه گذاری و پشتیبانی به شیوه های مختلف استفاده می کند.

رقابت آمریکا و چین باعث شده تا واشنگتن ائتلافی از متحدان خود را با مشارکت تایوان، ژاپن، هلند و کره‌جنوبی تشکیل داده و محدودیت‌هایی را در صادرات تجهیزات مورد نیاز برای تولید تراشه به چین اعمال کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha