۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85439798
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۷ هزار نفر از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی همدان دیدن کردند

همدان-ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: ۴۷ هزار و ۸۷۶ نفر از ابتدای طرح نوروزی تا ۲۰ فروردین سالجاری از جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان بازدید کردند.

محسن معصوم علیزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گردشگری مذهبی در این استان طی سال های اخیر توانسته است توجه گردشگران را به خود جلب کند چراکه از نظر موقعیت فرهنگی و مذهبی در میان سایر استانهای کشور به لحاظ جذب توریسم مذهبی جای رشد و توسعه دارد.

وی افزود: این استان از نظر تنوع مراکز، آثار و ابنیه تاریخی و عبادتگاه های ادیان مختلف در این منطقه کم نظیر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: از آنجایی که جاذبه‌های گردشگری با مذهب شیعه گره خورده و جلوه‌های بی‌نظیری از اندیشه، هنر و زندگی ایرانی را به نمایش می‌گذارد، این موضوع به طور طبیعی، ظرفیتی برای گردشگری شمرده می شود.

اقامت ۱۰۰ هزار و ۴۹۶ گردشگر

معصوم علیزاده اظهار کرد: ۱۰۰ هزار و ۴۹۶ مسافر از ۲۶ اسفندماه تا ۲۰ فروردین در مراکز اقامتی و اقامتگاه‌های استان اقامت داشتند.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز اجرای طرح نوروزی در استان این تعداد مسافر نوروزی در هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیر و خانه‌مسافرهای دارای مجوز در استان همدان اقامت داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان تعداد بازدید نظارتی در سامانه جانا را ۴۵۸ فقره برشمرد.

بازدید بیش از ۹۳۵ هزار نفر از جاذبه های گردشگری

معصوم علیزاده اظهار کرد: از ۲۶ اسفند تا ۲۰ فروردین ۹۳۵ هزار و ۵۹۹ نفر گردشگر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

وی تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی را ۲۴۲ هزار و ۸۶۳ نفر، تفریحی را ۶۱ هزار و ۸۶۶ نفر، طبیعی را ۲۰۱ هزار و ۱۷۸ نفر و اماکن مذهبی را ۴۷ هزار و ۸۷۶ نفر اعلام کرد.

استان همدان با بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه حکیم بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهم ترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha