۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85439827
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازارچه‌های نوروزی سمنان ۵۰ میلیارد ریال فروش صنایع دستی داشت

سمنان - ایرنا - معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال انواع تولیدات صنایع‌دستی استان در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی نوروزی سال ۱۴۰۳ به فروش رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمانه سلطانی پور روز سه‌شنبه به خبرنگاران افزود: میزان فروش محصولات صنایع‌دستی در فروشگاه‌ها، بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی استان سمنان از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ حدود ۵۰ میلیارد ریال بود.

وی بیان کرد: نوروز امسال هنرمندان صنایع‌دستی در ۱۵ بازارچه صنایع‌دستی موقت، ۲ بازارچه صنایع‌دستی دائمی و ۱۸ فروشگاه صنایع‌دستی به نمایش و فروش آثار صنایع‌دستی استان سمنان پرداختند.

وی گفت: ایام نوروز ۱۵ کارگاه فعال صنایع‌دستی نیز به‌صورت کارگاهی- فروشگاهی در استان پیش‌بینی شد تا مسافران و گردشگران بتوانند با نحوه تولید محصولات آشنا شوند و نسبت به خریداری صنایع‌دستی اقدام کنند.

این مسوول با بیان اینکه نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی با هدف معرفی و فروش محصولات و تولیدات هنرمندان و صنعتگران برگزارشد، افزود: برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در افزایش ماندگاری مسافران، هدایت مسافران به درون شهرها، رونق اقتصادی هنرمندان و کاهش تصادفات جاده‌ای استان نقش بسزایی داشت.

سلطانی پور از برگزاری و حضور هنرمندان استان سمنان در ۵۳ نمایشگاه صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴ نمایشگاه صنایع‌دستی در استان برگزار شد و هنرمندان این استان در ۹ نمایشگاه صنایع‌دستی سراسری دیگر استان‌های کشور شرکت کردند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ صنایع‌دستی سمنان در ۵۱۷ غرفه نمایشگاهی عرضه‌شد، افزود: هنرمندان صنایع‌دستی استان به‌منظور بازاریابی، فروش و معرفی صنایع‌دستی در ۴۸۸ غرفه‌ در استان سمنان و ۲۹ غرفه در نمایشگاه‌های سراسری صنایع‌دستی شامل ۲ غرفه در شهر شیراز، سه غرفه در شهر سیرجان، سه غرفه در شهر بیرجند، چهار غرفه در شهر گرگان، سه غرفه در شهر تبریز، چهار غرفه در شهر همدان، پنج غرفه در شهر یزد، ۲ غرفه در شهر اصفهان و سه غرفه در تهران شرکت کردند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: سال گذشته در نمایشگاه‌های برپاشده ۲۸۴ هزار و ۱۰۰ نفر از غرفه‌های صنایع‌دستی استان بازدید کردند.

استان سمنان چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع دستی دارد. صنایع دستی استان سمنان با توجه به تنوع و حفظ اصالت و همچنین تناسب با نیازهای روز، ظرفیت زیادی برای سرمایه‌گذاری، فروش و معرفی به عنوان هنر برتر استان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha