۲۵۰ پایگاه بهزیستی استان مرکزی آماده دریافت زکات فطریه است

اراک - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲۵۰ پایگاه ثابت و ۳۹ واحد سیار این نهاد در استان با استفاده از کارت خوان آماده دریافت زکات فطریه روزه‌داران است.

«محمود حسین‌آبادی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۹ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال فطریه سال گذشته توسط موسسات خیریه و ادارات بهزیستی استان جمع‌آوری شد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۰ میلیارد ریال فطریه امسال در استان مرکزی توسط بهزیستی جمع‌آوری شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: بهزیستی استان به عنوان واسطه خیر بین نیازمندان واقعی و جامعه هدف خود و خیرین و مردم نوع دوست استان همچون سنوات گذشته آماده دریافت زکات فطره کفارات و نذورات مردمی است.
حسین‌آبادی افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته از طریق دفتر نماینده ولی فقیه در استان، استانداری مرکزی و فرمانداری‌های استان، امسال نیز این برنامه با نظم و هماهنگی خاصی تحت نظارت شورای زکات توسط بهزیستی به صورت منسجم انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری گسترده نماز عید در مصلی‌ها و مساجد استان مرکزی، افزود: صندوق‌های جمع‌آوری بهزیستی در اطراف اماکن مذکور مستقر هستند و مردم مومن می‌توانند زکات فطره، کفارات و نذورات خود را از این طریق پرداخت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: طبق فتوای مراجع تقلید، مؤمنان روزه‌دار می‌توانند زکات اموال و زکات فطره خود را به سازمان بهزیستی که محور متولی نگهداری و حمایت از افراد دارای معلولیت، ایتام و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و زنان خود سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی است، پرداخت کنند.

حسین‌آبادی افزود: سهولت پرداخت زکات فطره از طریق این نهاد در استان مرکزی برنامه‌ریزی شده و مردم می‌توانند این امر را به صورت الکترونیکی از طریق شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۵۰۵۴۰۹۳ و شماره حساب۴۱۵۱۰۳۴۵۴۱۵۱۰۲۴۲ بانک مرکزی به نام مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی و یا کد دستوری #۷۷۲۸۰ *۶۶۵۵* ، پرداخت کنند.

وی بیان کرد: تمام مراکز و ادارات بهزیستی در سراسر استان در روز عید و روزهای بعد از عید آماده دریافت مبالغ مذکور و هدایای نقدی و غیرنقدی مردمی است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha