سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شرم آور است

دزفول – ایرنا-   فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان منطق جهان استکبار را جنگ و خون ریزی دانست و گفت: مردم مظلوم غزه ۶ ماه است که زیر موشکباران تسلیحات اهدایی آمریکا به خاک و خون کشیده می‌شوند و سکوت مجامع بین المللی در مقابل این جنایات شرم آور است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز سه شنبه در همایش اتحاد اقوام در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول با بیان اینکه صلح، گمشده دنیای امروز است، افزود: دنیای استکبار با مفهوم صلح ناآشنا و تشنه جنگ است و صدای آزادی خواهان عالم برای توقف جنگ غزه را نمی‌شنود.

وی حضور گسترده مردم کشورهای مختلف در راهپیمایی روز قدس را شکوهمند دانست و ادامه داد: امروز ندای مظلومان فلسطین وجدان آزادی خواهان عالم را بیدار کرده و افکار عمومی دنیا یکپارچه حامی مردم فلسطین است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با تاکید بر اینکه جنگ سالاران دنیا با به راه انداختن جنگ‌های متعدد طی چند دهه اخیر، منطقه و جهان را به نابودی کشانده‌اند، گفت: مرگ میلیون‌ها نفر طی جنگ‌های جهانی اول و دوم و قتل عام ۱۰ها هزار نفر از مردم بی‌گناه هیروشیما و ناکازاکی با سلاح اتمی از حوادث دهشتناک انسانی است.

وی افزود: هیچ صدایی از صلح طلبان ریاکار دروغین دنیای مدرن در دفاع از مردم مظلوم ایران اسلامی در مقابل هجوم دشمن بعثی در دوران جنگ تحمیلی بلند نشد و این انسجام همه اقوام و تبعیت از معمار کبیر انقلاب بود که موجب شکست مستکبران در آن جنگ شد.

جنایات اسراییل و آمریکا در غزه آنها را از نابودی نجات نخواهد داد

سردار شاهوارپور با بیان اینکه ایران اسلامی به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شده است، اظهارکرد: اسراییل و آمریکا باید بدانند که جنایاتشان در غزه،‌ آنها را از نابودی نجات نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه عشایر در صف واحد برای پیشرفت و اقتدار کشور در تلاش هستند، افزود: رنگین کمان اقوام در ایران و اتحاد و انسجام میان آنها نقطه اتکا و منشاء قدرت ایران اسلامی است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان عزت، ‌امنیت و بزرگی امروز ایران اسلامی را مرهون ایثارگری شهدا دانست و گفت: امنیت امروز کشور به واسطه ایثارگری رزمندگان و اتحاد همه اقوام است.

وی افزود: عشایر با مال و جان خود در دفاع از انقلاب اسلامی همبستگی و تبعیت از ولایت را ثابت کردند.

سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شرم آور است
همدلی اقوام خنثی کننده توطئه دشمنان است
امام جمعه دزفول ماه مبارک رمضان را ماه صلح و سازش دانست و گفت: صلح و دوستی، محبت و پیوند و همراهی همه اقوام در شهرستان پیام برگزاری چنین همایشی است.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور با تاکید بر اینکه جامعه امروزی ما بیش از هر زمانی نیاز به همدلی دارد، افزود: همدلی، اتحاد و انسجام میان اقوام مختلف زیر پرچم ولایت فقیه خنثی کننده فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان طی چند دهه اخیر بوده است.

وی افزود: ارتباط با خدا انسان را از لغزش‌ها مصون می‌کند و بهترین توشه ماه مبارک رمضان بندگی خدا است که باید از دستاوردهای معنوی این ماه مراقبت شود.

سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شرم آور است

رسم نامبارک تیراندای در آیین‌های شادی و عزا ریشه‌ای در تاریخ عشایر ندارد

فعال اجتماعی، مورخ و پژوهشگر تاریخ و اقوام بختیاری نیز در این همایش با بیان اینکه تنوع اقوام در ایران اسلامی نه تهدید بلکه فرصتی گرانبها است، گفت: آموزه‌های دینی و پیشینه تاریخی اقوام ایران بر اتحاد، انسجام و برادری تاکید دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علی نظر ممبینی با بیان اینکه ایران اسلامی در عین قدرت، صلح طلب است، افزود: جمهوری اسلامی در حالیکه در اوج قدرت نظامی قرار دارد، همه کشورهای منطقه را به برادری و صلح دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: اقوام ایران نه تنها پای هیچ قرارداد ننگینی علیه ایران را امضا نکرده‌اند بلکه همواره در صف مقدم دفاع از یکپارچگی ایران عزیز قرار داشته‌اند.

این پژوهشگر اقوام، حذف تیراندازی در آیین‌های شادی و عزا را ضروری دانست و اظهارکرد: تفنگ عشایر باید دشمن را هدف قرار دهد نه اینکه در مجالس خانواده‌ها را عزادار کند.

وی افزود: متاسفانه استفاده از سلاح در آیین‌های شادی و عزا موجب کشته و زخمی شدن افراد زیادی طی سال‌های اخیر شده است که این رسم نامبارک هیچ ریشه‌ای در تاریخ عشایر ندارد.

حجت الاسلام ممبینی گفت: همه شیوخ، ریش سفیدان و بزرگان طوایف برای کاهش تش میان طایفه‌های مختلف وظیفه دارند.

سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شرم آور است

عشایر لبیک گوی رهبر معظم انقلاب هستند

نماینده موسسه بین المللی سفیران صلح استان خوزستان نیز در این همایش، صلح را احترام، قانون، ‌بهداشت و عدالت معنی کرد و گفت: صلح نه به معنای نبود جنگ بلکه به معنای حضور در جامعه‌ای سراسر تفاهم، همزیستی و آزادی است.

سیدعلی حسینی افزود: جامعه‌ای که از هرگونه رفتار غیرانسانی به دور باشد و زمینه‌های علمی، مذهبی، بهداشتی و حقوق شهروندی و اقتصادی در آن عادلانه توزیع شده باشد شاهد صلح و همزیستی خواهد بود.

وی با بیان اینکه موسسه بین المللی سفیران صلح برای بسترسازی جامعه سرشار از آرامش و دوستی ایجاد شده است، ادامه داد: این موسسه سازمانی مردمی و غیرسیاسی است که سال ۱۳۸۷ فعالیت‌های فرهنگی خود را برای گسترش صلح جهانی و همزیستی همه اقوام در ایران و جهان آغاز کرده است.

حسینی، عشایر را لبیک گوی رهبر معظم انقلاب دانست و اظهارکرد: خانه‌های بهداشت و احداث ‌ایل راه‌ها از جمله مطالبه‌های عشایر است که تلاش بیشتر مسوولان برای حل مسایل مبتلا به مناطق عشایری مورد انتظار است.

سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شرم آور است

به گزارش ایرنا، سران طوایف، عشایر و متنفذین اقوام مختلف دزفول در این همایش ضمن تجدید بیعت مجدد با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای، بر پشتیبانی از نظام اسلامی تا تحقق آرمان‌های رفیع انقلاب اسلامی تاکید کردند.

شهرستان دزفول از اقوام مختلف از جمله لر، بختیاری، دزفولی، عرب، ترک و کرد و چندین قومیت دیگر تشکیل شده است که بیشتر آنان به زبان فارسی با گویش محلی دزفولی صحبت می‌کنند.

جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، دزفول، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha