۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85440123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۳۱ میلیون دلار کالا از گمرکات کردستان صادر شد

۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۲۵
کد خبر: 85440123
۸۳۱ میلیون دلار کالا از گمرکات کردستان صادر شد

سنندج- ایرنا- ناظر گمرکات کردستان گفت: ۸۳۱ میلیون دلار صادرات کالا در سال گذشته از طریق گمرکات استان به خارج از کشور انجام شد.

فرامرز امیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته افزون بر یک میلیون و ۵۹۴ هزار تن کالا به ارزش ۸۳۱ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شد.

وی ادامه داد: از مجموع کالاهای صادر شده مذکور بیش از یک میلیون و ۱۰۲ هزار تن آن به ارزش حدود ۵۱۸ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال ماقبل آن از نظر وزنی ۱۲ درصد و از لحاظ ارزشی هم ۱۷ درصد رشد یافت.

ناظر گمرکات کردستان اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرآورده های لبنی، مصالح ساختمانی، انواع جام ( شیشه ) و فرش بود.

امیدی یادآور شد: مقصد کالاهای صادراتی از مرزهای استان شامل کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت بوده است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید. گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha